پرش لینک ها
خانه » آموزش کار با هوش مصنوعی » بررسی 5 تفاوت اصلی چت جی پی تی 3.5 با 4
تفاوت چت جی پی تی 3.5 با 4

بررسی 5 تفاوت اصلی چت جی پی تی 3.5 با 4

چت جی پی تی به عنوان یکی از محبوب‌ترین ربات‌های هوش مصنوعی، همواره در حال ارتقا و پیشرفت است؛ به همین دلیل، چند نسخه از این ربات وجود دارد که کاربران از آن‌ها استفاده می‌کنند.

نسخه 3.5 چت جی پی تی با نسخه 4 تفاوت‌های نسبتا زیادی دارد؛ این تفاوت‌ها، نشان‌دهنده برتر بودن نسخه 4 نسبت به 3.5 هستند.در این مقاله از Airoot قصد داریم تفاوت چت جی پی تی 3.5 با 4 را بررسی کنیم.

شناخت کامل تفاوت چت جی پی تی 3.5 با 4 برای استفاده بهتر از این چت‌بات، به شما کمک زیادی خواهد کرد.

1. تفاوت GPT4 و GPT3 در قدرت پردازش

قدرت پردازش یکی از مواردی است که می‌توان به خوبی تفاوت بین چت جی پی تی 4 با 3.5 را مشاهده کرد. بدون شک حل مسائل ریاضی به ویژه مسائل پیچیده‌تر، نیاز به قدرت پردازش بالاتری دارد. در این شرایط، OpenAI نسخه 4 Chat GPT را با قدرت پردازش بالاتری طراحی کرد.

لازم به ذکر است که چت جی پی تی 4 می‌تواند به صورت کامل مسائل پیچیده ریاضی را در زمان کوتاهی، حل کند. این در حالی است که نسخه 3.5 چت جی پی تی تنها روش‌های حل مسائل موردنظر را به کاربر ارائه می‌دهد و پاسخ قطعی ندارد.

صفحه چت جی پی تی 3.5

2. درک محتوایی در چت جی پی تی

همانطور که می‌دانید، نسخه‌های قدیمی‌تر چت جی پی تی و دیگر ربات‌های هوش مصنوعی مشابه، تنها از متن نوشتاری پشتیبانی کرده و فقط محتواهای این‌چنینی را درک و پردازش می‌کنند؛ چت جی پی تی 3.5 چنین شرایطی دارد.

OpenAI چت جی پی تی 4 را با درک محتوایی بهتر عرضه کرد؛ در این شرایط، درک محتوایی نسخه چهارم این چت‌بات محبوب، به محتواهای نوشتاری محدود نشده و می‌تواند تصاویر را هم پردازش، درک و تحلیل کند.

3. تفاوت چت جی پی تی 3.5 با 4 در ارائه پاسخ‌های دقیق‌تر

یکی دیگر از تفاوت‌های مشهود بین چت جی پی تی 3.5 با 4، ارائه پاسخ‌های دقیق‌تر است. همانطور که می‌دانید، نسخه 4 این ربات، حافظه بیشتری دارد. در واقع می‌تواند جزئیات بیشتری از چت با شما را در حافظه خود حفظ کند. در این شرایط، پاسخ‌هایی که به پرسش‌هایتان ارائه می‌شود، به مراتب دقیق‌تر و سریع‌تر از نسخه 3.5 خواهند بود.

4. پشتیبانی از زبان های مختلف

چت جی پی تی 3.5 از زبان‌های زیادی پشتیبانی می‌کند. اما این پشتیبانی در سطح بالایی قرار ندارد و احتمالا در گفتگوهایی که به زبان‌های غیر انگلیسی انجام می‌شود، مشکلاتی را مشاهده خواهید کرد.

این مورد در چت جی پی تی 4 کمتر مشاهده می‌شود؛ چرا که این نسخه پشتیبانی و درک بهتری از زبان‌های غیر انگلیسی پیدا کرده‌است. نسخه چهارم چت جی پی تی تسلط نسبتا خوبی به زبان‌های کره‌ای، اکراینی، روسی، چینی، ایتالیایی، اسپانیایی، فرانسوی و … پیدا کرده و در این زمینه عملکرد نسبتا خوبی را ارائه می‌کند.

با این حال، همچنان می‌توان ضعف‌هایی را در مکالمات چت جی پی تی 3.5 و 4 (به زبان‌های غیر انگلیسی) مشاهده کرد. تنها زبانی که در این چت‌بات‌ها به صورت بی‌نقص پوشش داده می‌شود، زبان انگلیسی است. برای تغییر زبان چت جی پی تی مقاله ما را مطالعه کنید.

مقایسه چت جی پی تی 3.5 با 4

5. ارائه متن‌های خلاقانه و جذاب

مورد دیگر تفاوت چت جی پی تی 3.5 با 4، مربوط به ارائه متن‌های خلاقانه و جذاب است. به طور کلی، نسخه 3.5 این چت‌بات در ارئه متن‌های خلاقانه و جذاب، عملکرد قابل‌قبولی را ارائه نکرده‌است. در حالی که این مورد در چت جی پی تی 4 تا حد زیادی بهبود پیدا کرده و متن‌های ارائه‌شده به مراتب جذاب‌تر و خلاقانه‌تر هستند.

جالب است بدانید که Chat GPT 4 قابلیت سرودن شعر، آهنگ و نوشتن داستان و رمان‌های تخیلی را هم دارد. این موارد ممکن است در چت جی پی تی 3.5 هم ارائه شوند اما خلاقیت بسیار کمتری در آن موج می‌زند.

آنچه در تفاوت چت جی پی تی 3.5 با 4 خواندیم!

در این مقاله به معرفی تفاوت‌های بین دو نسخه 3.5 و 4 چت جی پی تی پرداختیم؛ با توجه به ویژگی‌های بررسی شده و تفاوت‌های آن‌ها، متوجه می‌شویم که چت جی پی تی 4 به مراتب در تمام زمینه‌ها نسبت به نسخه 3.5 برتری ملموسی دارد. شما می‌توانید به راحتی از طریق Airoot به چت جی پی تی فارسی دسترسی داشته باشید.

سوالات متداول در رابطه با تفاوت چت جی پی تی 3.5 با 4

آیا چت جی پی تی 3.5 و 4 متفاوت هستند؟

بله؛ هر دو نسخه، تفاوت‌ و ویژگی‌های متفاوتی دارند.

کدام نسخه چت جی پی تی بهتر است؟

چت جی پی تی 4 در تمام بخش‌ها نسخه بهتری نسبت به Chat GPT  3.5 است.

برچسب ها:

پیام بگذارید