پرش لینک ها
خانه » آموزش کار با هوش مصنوعی » آموزش استفاده از هوش مصنوعی جمینای برای ترجمه
نحوه استفاده از هوش مصنوعی جمینای برای ترجمه + پرامپت‌های مناسب

آموزش استفاده از هوش مصنوعی جمینای برای ترجمه

ترجمه متون مختلف و مقالات یکی از قابلیت‌های پرشمار هوش مصنوعی جمینای است. شما می‌توانید با استفاده از این هوش مصنوعی، در کمترین زمان ممکن طولانی‌ترین متون را در سریع‌ترین زمان ممکن ترجمه کنید. در این مقاله قصد داریم با نحوه استفاده از هوش مصنوعی جمینای برای ترجمه همراه شما باشیم و برخی از پرامپت‌های پیشنهادی برای انجام این کار را بیان کنیم.

اگر با هوش مصنوعی جمینی آشنا نیستید، ما در مقاله‌ای با عنوان «هر آنچه لازم است از هوش مصنوعی جمینای گوگل (بارد سابق) بدانید!» آن را به صورت کامل معرفی کرده‌ایم.

استفاده از هوش مصنوعی جمینی برای ترجمه چگونه است؟

برای ترجمه با این هوش مصنوعی، کار دشواری ندارید. کافی است تا وارد اکانت خود شوید و کار را آغاز کنید؛ برای دریافت خروجی بهتر، پیشنهاد می‌شود که از پرامپت‌های کاملی استفاده کنید تا جمنای منظور شما را بهتر درک کند.

  • وارد سایت Gemini شوید. (اگر از قبل وارد اکانت جیمیل خود شده‌باشید، به صورت خودکار وارد اکانت خود خواهید شد)
  • با جیمیلی که برای ساخت اکانت از آن استفاده کرده‌اید، وارد اکانت خود شوید.
  • به صفحه گفتگو با Gemini بروید و درخواست خود برای ترجمه متن موردنظر را به آن ارسال کنید.
  • در صورت نیاز از پرامپت‌های متناسب کمک بگیرید.

شما می‌توانید در سایت Airoot به راحتی از چت‌بات جمینی استفاده کنید. در پنل این سایت پرامپت‌هایی برای ترجمه راحت و دقیق وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. برای انجام این کار، وارد چت با هوش مصنوعی گوگل شوید.

صفحه چت‌بات جمینای

4 پرامپت‌ مناسب جهت استفاده از هوش مصنوعی جمنای برای ترجمه

به طور کلی، اگر درخواست شما هم از جمنای یا دیگر هوش مصنوعی‌ها دقیق باشد و در نهایت خروجی با کیفیتی را ارائه دهد، متن آن درخواست به عنوان یک پرامپت محسوب می‌شود. در ادامه برخی از پرامپت‌های پیشنهادی خود برای ترجمه فارسی به انگلیسی با هوش مصنوعی Gemini یا دیگر زبان‌ها را بیان خواهیم کرد.

1. Translate this sentence (جمله)/term (اصطلاح)/word  (کلمه)into the language (target language).

در این پرامپت شما از جمینای درخواست می‌کنید که جمله، اصطلاح یا کلمه واردشده را به زبان موردنظرتان ترجمه کند. توجه داشته باشید که درون پرانتز target language باید نام زبان موردنظرتان را وارد کنید.

 

2. What is the translation of this term/sentence/word in (target language)?

زمانی که شما با کلمات یا اصطلاحات ناشناخته برخورد می‌کنید، بهتر است از این پرامپت استفاده نمایید. در این پرامپت، شما از جمنای ترجمه دقیق اصطلاح، جمله یا کلمه موردنظر را سوال می‌کنید.

 

3. Please help me to translate this text from English to Persian.

در این پرامپت ساده و کاربردی شما از جمینای می‌خواهید که متن ارسال‌شده را از زبان انگلیسی به فارسی ترجمه کند. توجه داشته باشید که با این پرامپت، متن به صورت کامل و دقیق ترجمه خواهد شد. اگر قصد شما استفاده از زبان‌های دیگر است، می‌توانید زبان متن موردنظر را به جای عبارت English و زبان متنی که می‌خواهید دریافت کنید را به جای عبارت Persian قرار دهید.

بیشتر بخوانید: چگونه از هوش مصنوعی گوگل سوال بپرسیم؟ (همراه با پرامپت Gemini)

 

استفاده از هوش مصنوعی جمینای برای ترجمه

4. Translate this (text) into languages ​​X, Y and Z.

در این پرامپت، شما یک متن را به سه زبان می‌توانید ترجمه کنید. در این‌جا شما از جمینی درخواست می‌کنید که متن موردنظرتان را به سه زبان مختلف ترجمه کند؛ برای انجام این کار نام زبان‌های موردنظرتان را به ترتیب جای عبارات X، Y و Z قرار دهید. درون پرانتز Text هم متنی که دارید را قرار دهید.

 

مزایای استفاده از هوش مصنوعی جمینای برای ترجمه

همانطور که می‌دانید ترجمه فارسی به انگلیسی با هوش مصنوعی Gemini یا دیگر زبان‌ها، مزایای زیادی برای کاربران دارد. در ادامه برخی از این مزایا را به صورت مختصر معرفی خواهیم کرد.

  • صرفه‌جویی در هزینه: استفاده از جمینی یا هوش مصنوعی‌های دیگر برای ترجمه، تقریبا هیچ هزینه‌ای ندارد؛ جمنای این خدمات خود را کاملا رایگان به مشتریان ارائه می‌کند.
  • صرفه‌جویی در زمان: به دلیل سرعت بالای ترجمه هوش مصنوعی جمینای، شما می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن، متون مختلف را ترجمه کنید.
  • دسترسی آسان: دسترسی به Gemini آسان است. توجه داشته باشید که اگر از پنل Airoot این کار را انجام دهید، دسترسی بسیار آسان‌تر هم خواهد شد. علاوه بر این، جمینی و سایر ربات‌های هوش مصنوعی در 24 ساعت شبانه‌روز در دسترس هستند.
  • پشتیبانی از زبان‌های مختلف: جمنای از اکثر زبان‌های زنده دنیا پشتیبانی می‌کند. به همین دلیل، می‌توانید متون موردنظر را به هر زبانی که مدنظر دارید، ترجمه کنید.

برای آموزش کامل استفاده از هوش مصنوعی Gemini (گام به گام) به مقاله ما مراجعه کنید.

آنچه در ترجمه با جمینی بررسی کردیم

در این مقاله به بررسی هوش مصنوعی جمینای برای ترجمه، معرفی پرامپت‌ها و مزایای آن پرداختیم. شما می‌توانید با استفاده از این ربات، در سریع‌ترین زمان ممکن متون موردنظرتان را به زبان‌های مختلف ترجمه کنید.

سوالات متداول در رابطه با نحوه استفاده از هوش مصنوعی جمینای برای ترجمه

آیا پرامپت‌های دیگری برای ترجمه بهتر وجود دارد؟

بله؛ همانطور که گفته شد، پرامپت‌های زیادی در اینترنت موجود هستند که می‌توانید از آن‌ها برای ترجمه بهتر استفاده کنید.

آیا استفاده از هوش مصنوعی جمینی برای ترجمه رایگان است؟

بله؛ برای استفاده از این هوش مصنوعی، هزینه‌ای پرداخت نخواهید کرد.

برچسب ها:

پیام بگذارید