پرش لینک ها
خانه » معرفی هوش مصنوعی » بهترین سایت‌های تشخیص چهره با هوش مصنوعی کدامند؟
بهترین سایت‌های تشخیص چهره با هوش مصنوعی کدامند؟

بهترین سایت‌های تشخیص چهره با هوش مصنوعی کدامند؟

هوش مصنوعی در زمینه تشخیص چهره‌  پیشرفت‌های چشم‌گیری داشته‌است. به تازگی سایت و ابزارهای زیادی به وجود آمده‌اند که در زمینه‌های مختلف مربوط به شناسایی افراد، جستجوی تصاویر و همچنین امنیت، کمک زیادی به انسان‌ها می‌کنند. در این مقاله از Airoot قصد داریم به معرفی سایت‌های تشخیص چهره آنلاین با هوش مصنوعی بپردازیم. البته به دلیل تعداد بالای سایت‌ و ابزارهای فعال در این حوزه، نمی‌توان به طور خاص تنها یک سایت را معرفی کرد؛ به همین دلیل، در ادامه ۵ سایت آنالیز چهره با هوش مصنوعی تشخیص که کاربردی هستند را معرفی خواهیم کرد.

مقایسه ۵ سایت آنالیز چهره با هوش مصنوعی

در دنیای امروز، هوش مصنوعی توانسته است به صورت چشمگیری در زمینه تحلیل تصاویر، به ویژه تصاویر چهره، پیشرفت کند. در این مقایسه، به بررسی ۵ سایت محبوب و پرکاربرد در زمینه آنالیز چهره با هوش مصنوعی خواهیم پرداخت.

سایت‌هاقابلیت‌هاسرعتقیمتدقت
Clearviewجستجوی چهرهبسیار بالابر اساس استفادهبسیار بالا
Pimyesجستجوی چهره، حذف چهرهبالارایگان با محدودیت + پلن پولیخوب
Amazon Rcognitionتشخیص چهره، تحلیل احساسات، تشخیص اشیاءبالاهزینه بسیار اندک بر اساس استفادهخوب
Microsoft Azure Faceتشخیص چهره، تحلیل احساسات، تشخیص سن و جنسیتبالارایگان با محدودیت +

پلن پولی (تا ۱۶ دلار)

خوب
FacePlusPlusتشخیص چهره، تحلیل احساسات، تشخیص سن و جنسیت، تشخیص ویژگی‌های صورتبالارایگانخوب

انتخاب بهترین سایت آنالیز چهره به نیازها و اولویت‌های شما بستگی دارد. اگر به دنبال دقت بسیار بالا و قابلیت جستجوی سریع هستید، Clearview گزینه مناسبی است. در صورتی که ابزاری رایگان با رابط کاربری ساده می‌خواهید، PimEyes می‌تواند گزینه خوبی باشد. اگر به دنبال یک پلتفرم جامع با قابلیت‌های متنوع هستید، FacePlusPlus می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. بنابراین بیایید برای انتخاب برترین سایت، ویژگی‌های هر یک را بررسی کنیم.

۱. سایت آنالیز چهره با هوش مصنوعی Clearview AI

کلیرویو نام شرکتی است که این روزها به دلیل مسائل اخلاقی و حریم خصوصی افراد، شدت مورد انتقاد افراد مختلف و رسانه‌ها قرار می‌گیرد؛ اما با این حال Clearview AI به دلیل بهره‌گیری از یک پایگاه داده عظیم از تصاویر چهره، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شناسایی مجرمین و افراد گمشده خواهد بود.

Clearview AI به مجریان قانون با پایگاه داده‌ای با از بیش از چهل میلیارد عکس از منابع عمومی کمک می‌کند. این برنامه که به دلیل دقت و اثربخشی در سناریوهای پیچیده مشهور است، از پیشگیری از جرم حمایت می‌کند و امنیت عمومی را افزایش می‌دهد. این ابزار همچنین در بخش‌هایی مانند بانکداری و حمل‌ونقل برای پیشگیری از تقلب و تأیید هویت استفاده می‌شود که کاربرد گسترده آن در ایمن‌سازی و ساده‌سازی عملیات در صنایع متعدد را نشان می‌دهد.

قیمت‌گذاری: برای اطلاع از قیمت پلن‌های این سرویس باید در سایت آن‌ها از طریق فرم‌ها با آن‌ها تماس برقرار کنید.

بیشتر بخوانید: حذف بک گراند با هوش مصنوعی | معرفی سایت + آموزش تصویری

۲. سایت PimEyes برای تشخیص چهره آنلاین

PimEyes به عنوان یک موتور جستجو شناخته می‌شود که از هوش مصنوعی برای شناسایی چهره‌ها در تصاویر استفاده می‌کند؛ بسیاری از افرادی که روی حریم خصوصی خود حساسیت بالایی دارند، از این هوش مصنوعی استفاده می‌کنند. شما می‌توانید با ارسال تصویر فرد موردنظر خود، بفهمید که چهره این فرد در کدام شبکه‌های اجتماعی منتشر شده‌است.

شما هم می‌توانید با ارسال چهره خود به PimEyes بفهمید که از آن در کدام شبکه‌های اجتماعی استفاده شده‌است. این ابزار چند منظوره به شما امکان می‌دهد چهره خود را در اینترنت ردیابی کنید و بر حضور آنلاین خود را نظارت کنید. عکس خود را آپلود کرده تا تصاویر حاوی چهره خود را جستجو کنید. این سایت حتی گزینه‌ای برای پنهان و حذف کردن این تصاویر از نتایج جستجوی عمومی به صورت دائمی ارائه می‌دهد.

به علاوه این ابزار به کاربرانش این امکان را می‌دهد تا با فعال کردن گزینه PimEyes’ Alerts، در صورت یافتن تصاویر جدید حاوی چهره آن‌ها، ایمیل‌هایی را دریافت کنند.

قیمت‌گذاری: PimEyes نتایج جستجوی یکسانی را برای جستجوهای رایگان و پلن‌های پولی ارائه می‌دهد. با این حال، بسته‌های پریمیوم ویژگی‌های بیشتری را فراهم می‌کند. بنابراین می‌توانید این ابزار را به صورت رایگان یا پولی (تا ۳۰۰ دلار) تهیه کنید.

به دنبال ساخت چهره با هوش مصنوعی هستید؟ پس پیشنهاد می کنیم مقاله ما را از دست ندهید.

سایت آنالیز چهره با هوش مصنوعی

۳. Amazon Rekognition؛ بهترین سایت آنالیز چهره با AI

همانطور که از نام آن پیداست، Amazon Rekognition یکی از ده‌ها سرویس شرکت آمازون است که خدمات زیادی در حوزه تشخیص چهره ارائه می‌دهد. این سرویس هوش مصنوعی می‌تواند به تشخیص چهره از روی عکس و ویدیوهای موجود کمک کند. Amazon Rekognition به عنوان هوش مصنوعی تشخیص چهره فرزند هم فعالیت می‌کند.

این ابزار، تشخیص چهره و تجزیه‌و‌تحلیل استریم‌های ویدئویی را با کمترین تاخیر ارائه می‌دهد. این ویژگی‌ها Amazon Rekognition را برای برنامه‌های امنیتی، نظارت و کنترل دسترسی مناسب می‌‌کند.

جالب است بدانید که این سایت هوش مصنوعی آنالیز چهره می‌تواند احساسات افراد را تجزیه و تحلیل کند و اطلاعات سطحی و پایه‌ای از آن‌ها را ارائه دهد. بسیاری از کسب‌وکارهایی که قصد دارند از تشخیص چهره جهت امنیت، خدمات مشتری و بازاریابی بهره بگیرند، استفاده می‌کنند.

قیمت‌گذاری: این سرویس را می‌توانید با قیمت ناچیز براساس تعداد عکس‌هایی که پردازش می‌کند تهیه کنید.

۴. تشخیص چهره با Microsoft Azure Face

Microsoft Azure Face نام یکی از سرویس‌های تشخیص چهره با AI شرکت مایکروسافت است که کاربران زیادی از آن استفاده می‌کنند. توسعه‌دهندگان می‌توانند این برنامه را بدون مشکل در بسته‌های خود از طریق API ادغام کنند و از آپدیت‌های مداوم مایکروسافت بهره ببرند. API مقیاس‌پذیر است و اجازه می‌دهد نیازهای سازمان‌های کوچک تا بزرگ برطرف شود.

علاوه بر این قابلیت، شما می‌توانید در این سرویس به مقایسه ویژگی و قابلیت افراد موردنظر از طریق چهره بپردازید که قابلیت جالبی است. به علاوه می‌توانید به تشخیص و آنالیز ویژگی‌های چهره مانند حالت سر، سن و احساسات بپردازید. همچنین قابلیت‌های گروه‌بندی چهره را برای ردیابی افراد در چندین فید دوربین فراهم می‌کند.

متاسفانه برخی کاربران به مسائل اخلاقی و حریم خصوصی افراد توجهی ندارند و به صورت غیراخلاقی و غیرقانونی از این سایت و سایت‌های مشابه استفاده می‌کنند؛ توجه داشته باشید که انجام این کار می‌تواند مشکلات قانونی برایتان به همراه داشته باشد.

قیمت‌گذاری: می‌توانید از این سرویس به صورت رایگان و محدود در ماه استفاده کنید یا برای استفاده نامحدود و بهره‌مندی از امکانات و ویژگی‌های بیشتر پلن‌های پولی (تا ۱۶ دلار در ماه) را خریداری کنید.

۵. سایت هوش مصنوعی آنالیز چهره FacePlusPlus

FacePlusPlus هم یکی دیگر از سایت‌های هوش مصنوعی تشخیص چهره است. از نظر قدرت، سایت فیس‌پلاس‌پلاس در سطح بالایی قرار دارد؛ این سایت به سرعت می‌تواند چهره‌های موجود در تصاویر و ویدیوهای موردنظر را تشخیص دهد.

فیس‌پلاس‌پلاس شما را قادر می‌سازد تا تشخیص چهره را در دستگاه‌های تلفن همراه نیز به صورت محلی انجام دهد. به این ترتیب شما می‌توانید تمام چهره‌ها را در ویدیوها به‌صورت بلادرنگ شناسایی و ردیابی کنید و شباهت دو چهره را به‌طور مؤثر و دقیق مقایسه کنید. این ابزار علاوه‌بر دسکتاپ برای iOS و Android نیز در دسترس است.

این سرویس هم قابلیت ارائه اطلاعات از طریق چهره افراد را دارد. امروزه برخی سازمان‌های خصوصی از سرویس FacePlusPlus برای تشخیص چهره افراد موردنظر خود استفاده می‌کنند.

قیمت‌گذاری: این ابزار کاملا رایگان است.

سایت‌ آنالیز چهره

اگر به ساخت تصویر با کمک هوش مصنوعی علاقه دارید و نمی‌دانید که باید چه کاری انجام دهید، به صفحه مربوط به «ساخت تصویر با هوش مصنوعی»، مراجعه کنید.

نکات مهم مربوط به استفاده از سایت‌ های آنالیز چهره با AI

احتمالا شما و بسیاری از کاربران هنوز درباره استفاده از چنین ابزارهایی، اطلاعات کافی را ندارید. استفاده معمولی و عادی از این ابزارها، به طور کلی هیچ منعی ندارد؛ اما باید توجه داشته باشید که در صورت سوء‌استفاده از سایت‌های تشخیص چهره و اقدام‌های غیراخلاقی، یک مجرم محسوب می‌شوید. در این شرایط، با توجه به پیگیری‌های قانونی، مشکلات متعددی برایتان به وجود می‌آید.

به همین دلایل است که توصیه می‌شود به هیچ عنوان از این ابزارها استفاده غیراخلاقی و غیرقانونی نداشته باشید؛ همانطور که گفته شد، بسیاری از سایت‌های مشابه به دلیل همین استفاده‌های غیرقانونی کاربران، مسدود شده‌اند.

آنچه در مقاله تشخیص چهره با هوش مصنوعی بررسی کردیم

در این مقاله به معرفی برترین سایت‌ های آنالیز چهره با هوش مصنوعی پرداختیم. شما می‌توانید در صورت نیاز، از این سایت‌های معرفی‌شده برای تشخیص چهره (با رعایت مسائل اخلاقی و قانونی) استفاده کنید.

سوالات متداول تشخیص چهره با AI

آیا برای استفاده از این سایت‌ها باید هزینه‌ای پرداخت شود؟

خدمات تشخیص چهره‌ای که اکثر این سایت‌ها ارائه می‌دهند، کاملا رایگان است. اما برخی سایت‌ها برای ارائه اطلاعات یا امکانات بیشتر، از کاربران به عنوان اشتراک پرمیوم، هزینه دریافت می‌کنند.

بهترین سایت تشخیص چهره با هوش مصنوعی کدام است؟

در حال حاضر Amazon Rekognition و Clearview AI بهترین و کامل‌ترین سایت تشخیص چهره با AI هستند.

پیام بگذارید