پرش لینک ها
خانه » آموزش کار با هوش مصنوعی » آموزش استفاده از Dall-E؛ چگونه از دال ای استفاده کنیم؟
آموزش استفاده از Dalle e؛ چگونه از دال ای استفاده کنیم؟

آموزش استفاده از Dall-E؛ چگونه از دال ای استفاده کنیم؟

Dall-E یکی از بهترین ربات‌های هوش مصنوعی برای ساخت تصویر است؛ همانطور که می‌دانید، هر روز کاربران زیادی از این دال‌ای برای تولید تصاویر خلاقانه استفاده می‌کنند. در این مقاله از Airoot با آموزش استفاده از Dalle e همراه شما هستیم.

مراحل دسترسی به Dall-E و نحوه کار با آن

به طور کلی استفاده از Dall-E کار دشواری به حساب نمی‌آید. برای انجام این کار تنها به یک شماره مجازی برای ساخت اکانت نیاز دارید. در ادامه آموزش کار با Dall-E را به صورت مرحله به مرحله توضیح می‌دهیم.

اگر با هوش مصنوعی Dall-E آشنا نیستید، حتما دیگر مقاله ما که در رابطه با معرفی هوش مصنوعی Dall-E است را مطالعه کنید.

1. مراجعه به سایت OpenAI و ساخت اکانت

در مرحله اول برای استفاده از این هوش مصنوعی، ابتدا باید وارد سایت OpenAI شوید. OpenAI نام شرکت سازنده Dall-E و اکثر ربات‌های هوش مصنوعی است. بعد از اینکه وارد سایت شدید، به بخش محصولات بروید و Dall-E را از بین دیگر هوش مصنوعی‌های موجود، انتخاب کنید.

برای اینکه بتوانید در این سایت ثبت‌نام کنید و اکانت بسازید، باید شماره موبایل خود را وارد نمایید؛ به دلیل تحریم‌ها، امکان استفاده از شماره تلفن با کد +98 مربوط به ایران را ندارید. به همین دلیل، تنها راه چاره برای ساخت اکانت Dall-E، استفاده از شماره مجازی است.پ

ساخت اکانت Dall-E

2. شروع و استفاده از Dall-E

برای استفاده نامحدود از Dall-E، باید اشتراک خریداری کنید؛ در غیر این صورت، تنها 50 بار فرصت استفاده از آن را خواهید داشت. بعد از ساخت اکانت، با وارد کردن مشخصات مربوط به آن، وارد اکانت خود شوید.

توجه داشته باشید که اگر قصد استفاده مداوم از این ربات را دارید، نمی‌توانید با این 50 فرصتی که به صورت رایگان در اختیارتان قرار داده شده‌است، مدت زیادی را سپری کنید. به همین دلیل، باید با خرید اشتراک این محدودیت را از بین ببرید. در اولین روز کریسمس هر سال هم 15 فرصت رایگان به کاربران هدیه داده می‌‎شود.

شروع استفاده از Dall-E

3. استفاده از پرامپت مناسب و دریافت تصاویر موردنظر

پرامپت‌ها تاثیر زیادی در خروجی نهایی ربات‌ها دارند. اگر بتوانید از پرامپت‌های مناسب برای ارائه درخواست خود استفاده کنید، بدون شک بهترین بهره را از آن 50 فرصت رایگان خود خواهید برد.

برای استفاده از Dall-E و تبدیل متن به تصویر، باید از کادر مشخصی که در این سایت وجود دارد، استفاده کنید؛ یک کادر مشخص در بالای صفحه قرار گرفته‌است که در آن باید پرامپت و درخواست خود را برای دریافت تصاویر تایپ‌کرده و ارسال کنید.

دال‌ای هم پس از دریافت متن شما، آن را تجزیه و تحلیل می‌کند؛ سپس تصاویر پیشنهادی که بیشترین مطابقت با درخواست شما دارند را، نمایش می‌دهد. البته توجه داشته باشید که ممکن است در بار اول یا دوم، تصاویر پیشنهادی به صورت کامل موردتایید شما نباشند. در این شرایط باید پرامپت خود را به صورت کامل‌تر ارسال کنید و تمام جزئیات را در متن بیاورید.

جالب است بدانید که شما می‌توانید تصویر هم به این ربات ارسال کنید؛ در واقع با ارسال تصویر موردنظر خود به جای متن، می‌توانید تصاویر مشابه با فایلی که ارسال کرده‌اید را از دال‌ای دریافت کنید. برای انجام این کار، روی گزینه upload an image کلیک کرده و تصویر موردنظر خود را ارسال کنید.

تولید تصاویر با dalle

4. ذخیره تصویر

در مرحله آخر آموزش استفاده از Dall-E هم باید تصاویر دریافت‌شده را ذخیره کنید. انجام این کار مانند ذخیره یک فایل در کامپیوتر است و کار دشواری نیست؛ لازم به ذکر است که دال‌ای تصاویر را با 4 مدل مختلف به کاربران ارائه می‌دهد.

شما می‌توانید سبک موردنظر را از بین آن 4 مدل انتخاب کرده و سپس دانلود کنید. در صورتی که می‌خواهید آن 4 مدل پیشنهادی را تغییر دهید، روی عبارت Generate کلیک کنید تا مدل‌های پیشنهادی تغییر کنند.

برای استفاده از هوش مصنوعی Dall-E بدون نیاز به تغییر آی‌پی و شماره مجازی، می‌توانید به Airoot مراجعه کنید. با مراجعه به صفحه هوش مصنوعی Dall-E فارسی در Airoot، بدون مشکل از دال‌ای استفاده کنید.

ذخیره تصاویر Dall-E

آنچه در آموزش کار با Dall-E خواندیم!

در این مقاله با آموزش استفاده از این ربات هوش مصنوعی همراه شما بودیم. همانطور که گفته شد، برای استفاده از این ربات نیاز به شماره مجازی دارید؛ در صورتی که می‌خواهید به صورت مداوم و هر روز از Dall-E استفاده کنید، حتما باید اشتراک آن را خریداری کنید تا محدودیت‌ 50 بار فرصت استفاده از بین برود.

سوالات متداول آموزش استفاده از Dall-E

آیا استفاده رایگان از dalle امکان‌پذیر است؟

شما می‌توانید به صورت رایگان تا 50 بار از این هوش مصنوعی استفاده کنید. در روز کریسمس هم به تمام کاربران 15 فرصت رایگان دیگر هدیه داده می‌شود.

آیا Dall-E تنها متن را به تصویر تبدیل می‌کند؟

خیر؛ شما می‌توانید در کنار این مورد، تصویر هم به دال‌ای ارسال کنید؛ با تجزیه و تحلیل آن تصویر، Dall-E تصاویر مشابه با آن را برای شما ارسال می‌کند.

پیام بگذارید