پرش لینک ها
خانه » معرفی هوش مصنوعی » هوش مصنوعی Adobe firefly برای تجربه فوق‌العاده در طراحی تصاویر
آشنایی با هوش مصنوعی Adobe firefly

هوش مصنوعی Adobe firefly برای تجربه فوق‌العاده در طراحی تصاویر

هوش مصنوعی Adobe firefly موضوعی است که در این مقاله به آن می پردازیم. حتما با مجموعه ادوبی آشنا هستید. این مجموعه همیشه با ساخت پلتفرم های منحصر به فرد کار کاربران را آسان تر کرده است. اما کمپانی ادوبی در یک حرکت، AI جدید خود را به اسم Adobe firefly به بازار ارائه کرده است.

این ابزار امکانات خوبی مانند طراحی و ساخت لوگو، طراحی تصاویر ۳ بعدی، ادیت تصویر، ساخت انواع فتو مونتاژ و غیره را دارد. این هوش مصنوعی برای شما حالت ها و سبک های مختلفی را خلق می کند و به گونه ای طراحی شده که بتواند به خوبی با نرم افزارهای مجموعه ادوبی مانند فتوشاپ و ایلاستریتور همکاری کند. این باعث می‌شود گرافیست‌های حرفه‌ای بتوانند به آسانی از این AI استفاده کنند. در نتیجه اگر قصد آشنایی و استفاده از این ابزار را دارید تا انتهای مقاله همراه ما باشید تا بیشتر با امکانات و ویژگی‌های Adobe firefly آشنا شوید.

تجربه استفاده از هوش مصنوعی های مختلف به زبان فارسی
همین حالا ثبت نام کنید

  • استفاده از چت بات بدون محدودیت
  • وجود صدها پرامپت حرفه ای در همه زمینه ها
  • امکان استفاده از پرامپت ها به صورت رایگان

 

آشنایی کلی با هوش مصنوعی Adobe firefly

Adobe firefly جدیدترین ساخته شرکت ادوبی است که برای افزایش سرعت و بهبود روند طراحی تصاویر مورد استفاده قرار می گیرد. این ابزار در تلاش است تا طراحی و ادیت را که انجام آن برای انسان ها زمان بر و سخت است، در کوتاه ترین زمان ممکن انجام دهد. از آنجایی که ادوبی فایرفلای هنوز در نسخه آزمایشی خود قرار دارد، استفاده آن برای تمام کاربران به صورت رایگان است.

تمرکز اصلی این ابزار بیشتر روی ادیت ویدیو و تصاویر است. علاوه بر این، Adobe firefly از امکانات و توانایی های دیگری نیز برخوردار است. با این حال مجموعه ادوبی اعلام کرده است که تصمیم دارد این برنامه را توسعه داده و یک نسخه کامل تری از آن را به بازار عرضه کند. در ادامه امکانات و توانایی های بی نظیر این AI را معرفی خواهیم کرد.

 

امکانات هوش مصنوعی Adobe firefly

همانطور که اشاره کردیم این ربات از امکانات منحصر به فردی برخوردار است. این امکانات سبب شده تا گرافیست ها بتوانند سریع تر و راحت تر کار خود را انجام دهند. در ادامه با برخی از مهمترین امکانات ادوبی فایرفلای آشنا می شوید‌. این امکانات به شرح زیر است:

 

 هوش مصنوعی Adobe Firefly امکانات متنوعی دارد.

 

 

تبدیل متن به تصویر

Adobe firefly این قابلیت را دارد که داستان و متن شما را به یک تصویر تبدیل کند‌. این قابلیت بیشتر برای کاربرانی جالب است که علاقه‌مند به نوشتن داستان هستند و تصمیم دارند نوشته ها همراه با تصویر باشد‌. بنابراین با این قابلیت دیگر نیازی به طراح گرافیکی ندارید. چرا که بهترین طراح گرافیکی همراه شما خواهد بود. جالب است بدانید که شما حتی می توانید خیال ذهنی خود را در این برنامه  وارد کرده و تصاویر آن را به راحتی در کمترین زمان ممکن دریافت کنید.

 

ایجاد یک متن با افکت و تکسچرهای بی نظیر

قابلیت دیگری که جزو امکانات ادوبی فایرفلای محسوب می شود این است که می تواند به متن های شما افکت های بی نظیری اضافه کند. احتمالا شما هم تا به الان در سایت ها و یا در برخی تصاویر با نوشته هایی با فونت جذاب روبرو شده اید. اغلب این متن ها توسط گرافیست های حرفه ای به وجود می آید اما با ورود این AI، ادوبی فایرفلای به راحتی این کار را برای کاربران خود انجام می دهد.

 

رنگ آمیزی تصاویر و متن با هوش مصنوعی Adobe firefly

مورد دیگر از قابلیت های ادوبی فایرفلای این است که می تواند تصاویر یا متن های شما را رنگ آمیزی کند و این کار را به گونه ای انجام می دهد که از تماشای آن قطعا متعجب خواهید شد. لازم به ذکر است که این قابلیت تا به الان به صورت کامل در دسترس قرار ندارد. اما نبوغ یک هوش مصنوعی را در نظر بگیرید که می تواند به راحتی هر عکسی را به صورت رنگی به شما تحویل دهد.

 

تبدیل کردن متن به پترن و عکس های وکتور

حتما می دانید که تبدیل کردن یک متن به پترن و یا عکس های وکتور به زمان زیادی نیاز دارد و قدری زمان بر است. اما این کار با استفاده از ابزار ادوبی فایرفلای به سرعت، زیبا و دقیق تر از انتظاری که دارید انجام می شود‌. قابل ذکر است که شما می توانید با استفاده از این قابلیت به آسانی و در مدت زمان کوتاهی لوگوی کسب و کار خود را طراحی کنید.

 

خلق تصاویر ۳ بعدی با Adobe firefly

یکی دیگر از امکانات این هوش مصنوعی خلق تصاویر ۳ بعدی است. برای استفاده از این ابزار و به وجود آوردن تصاویر ۳ بعدی نیاز به مهارت خاصی نخواهید داشت. این ابزار قادر است در عرض چند دقیقه بهترین تصاویر ۳ بعدی را در اختیار شما قرار دهد.

 

نحوه کار کردن با هوش مصنوعی Adobe firefly

حالا که با امکانات ادوبی فایرفلای آشنا شدید و قصد دارید از این ابزار کاربردی استفاده کنید. در این قسمت از مقاله به شما آموزش می دهیم که چگونه از این ابزار استفاده کنید. در حال حاضر نسخه بتای آزمایشی ادوبی فایرفلای در دسترس عموم قرار دارد.

برای استفاده ابتدا باید وارد سایت Adobe firefly شوید. بعد از وارد شدن از منوی سمت راست صفحه روی گزینه sign in کلیک کنید. سپس باید با استفاده از ایمیل یا حساب گوگل خود یک حساب کاربری ایجاد کنید.

بعد از این که به سایت ادوبی فایرفلای مراجعه کردید و در این سایت مراحل ثبت نام را انجام دادید باید یک فرم درخواست برای استفاده از نسخه بتا این پلتفرم پر کنید. در صورت تایید ایمیلی برای شما ارسال خواهد شد که در طریق آن می توانید ایمیل خود را تایید کرده و وارد سایت این AI شوید.

برای استفاده از هرکدام امکانات گفته شده کافی است روی گزینه generate کلینیک کنید تا بتوانید از قابلیت مد نظر خود استفاده کنید.

نکته حائز اهمیت این است که هوش مصنوعی ادوبی فایرفلای هنوز رایگان بوده و در کشور ما فیلتر نشده است.

 

فرمت‌های خروجی Adobe firefly

اگر برای شما هم سوال است که خروجی های ادوبی فایرفلای به چه صورت است؟ باید به صورت مختصر پاسخ دهیم که این هوش مصنوعی قادر است تصاویری با فرمت JPEG و PNG را در اختیار کاربران خود قرار دهد‌. همچنین می توانید تصاویری با حداکثر خروجی ۲۰۰۰ در ۲۰۰۰ پیکسل در اختیار داشته باشید‌. در نهایت نیز می توانید به کیفیت تصاویری که از این ابزار تحویل می گیرید، امتیاز دهید.

 

 

چگونه با Adobe firefly عکس نوشته درست کنیم؟

اگر تصمیم دارید در هوش مصنوعی Adobe firefly با نوشته، عکس مورد نظر خود را درست کنید باید بدانید که فرایند ساده‌ای را در پیش روی خود خواهید داشت. برای این کار فقط کافی است تصویری که می خواهید درست کنید را در این ربات توضیح دهید. به این معنی که بنویسید تصویر مورد نظر شما باید چه جزئیاتی داشته باشد. بعد از این که در مورد تصویر مورد نظر خود توضیح دادید، ادوبی فایر فلای این تصویر را به راحتی برای شما خلق خواهد کرد.

همچنین خلق تصویر به اینجا ختم نمی شود و این ابزار طرح هایی را پیش روی شما قرار می دهد تا بتوانید شخصی سازی نیز انجام دهید و بتوانید آیتم های مختلف موجود در تصویر را ویرایش کنید.

بنابراین باید بگوییم که AI ادوبی فایرفلای می تواند تصاویری را پیش روی کاربران خود قرار دهد که با استفاده از استایل و صحنه های از پیش مشخص شده تولید شده باشد. در زمان خلق تصاویر این ابزار فاکتورهای متعددی را در نظر می گیرد. به طور مثال قادر خواهید بود طول و عرض عکس مورد نظر خود را انتخاب کنید. در واقع این AI با توجه به اندازه و ابعادی که شما در نظر گرفته اید، تصاویر منحصر به فردی را ایجاد می کند.

 

بیشتر بخوانید: چگونه با هوش مصنوعی Framer سایت طراحی کنیم؟ طراحی تعاملی را با این ابزار پویا بهبود دهید!

 

جمع بندی نهایی

در این مقاله به بررسی هوش مصنوعی Adobe firefly پرداختیم و نکات مهمی در مورد نحوه استفاده و قابلیت‌های این ربات بیان کردیم. همانطور که در این مطلب اشاره کردیم افزایش سرعت طراحی، خلاقیت و نوآوری در تصویر، دسترسی به یک کتابخانه طراحی و دیگر مزیت هایی که Adobe firefly دارد، سبب شده تا در مدت زمان کوتاهی کاربران زیادی را از سرتاسر دنیا را به خود اختصاص دهد و جزو یک ربات محبوب محسوب شود. در نتیجه می توانید از طریق این ابزار در عرض چند دقیقه بدون نیاز به تخصص خاصی تصاویر خارق العاده ای را خلق کنید.

البته لازم به ذکر است که از طرفی دیگر با وجود این قابلیت ها موقعیت شغلی طراحان زیادی به خطر افتاده است. اما سوال اصلی اینجاست که آیا این ابزار هوشمند می تواند جایگزین گرافیست ها شود؟ نظر شما در این باره چیست؟ با ما در قسمت نظرات همراه باشید. ممنون که تا انتهای این مطلب همراه ما بودید. امیدواریم که نکات گفته شده در مورد نحوه استفاده از Adobe firefly برای شما کاربردی و مفید واقع شود.

پیام بگذارید