پرش لینک ها
خانه » معرفی هوش مصنوعی » هوش مصنوعی Glasp؛ هایلایتر وب برای جمع‌آوری و اشتراک‌گذاری محتوا
معرفی هوش مصنوعی Glasp

هوش مصنوعی Glasp؛ هایلایتر وب برای جمع‌آوری و اشتراک‌گذاری محتوا

هوش مصنوعی Glasp ابزاری برای هایلایت کردن نکات و جمع‌آوری یادداشت‌ها از تمام صفحات وب است. این ابزار فوق‌العاده ویژگی زیادی دارد که فرآیند یادداشت‌برداری و جمع‌آوری نکات را برای کاربران تسهیل می‌کند. به‌علاوه خلاصه‌نویس مجهز به هوش مصنوعی آن به‌طور خودکار خلاصه‌ای از مجموعه یادداشت‌های کاربران را ایجاد می‌کند. در ادامه این مقاله به بررسی هوش مصنوعی Glasp و ویژگی‌ها و نحوه عملکرد آن می‌پردازیم.

تجربه استفاده از هوش مصنوعی های مختلف به زبان فارسی
همین حالا ثبت نام کنید

  • استفاده از چت بات بدون محدودیت
  • وجود صدها پرامپت حرفه ای در همه زمینه ها
  • امکان استفاده از پرامپت ها به صورت رایگان

نگاهی به هوش مصنوعی Glasp

هوش مصنوعی Glasp ابزاری نوآورانه است که یادداشت‌برداری، اشتراک دانش و بینش‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را برای افزایش یادگیری و خلاقیت، با هم ترکیب می‌کند. Glasp یک هایلایتر وب است که به کاربران اجازه می‌دهد به‌راحتی و بدون زحمت نقل‌قول‌ها، ایده‌ها و دیدگاه‌ها را از صفحات وب، فایل‌های PDF و ویدیوهای یوتیوب هایلایت، جمع‌آوری و سازماندهی کنند.

شما با استفاده از Glasp می‌توانید محتوای آنلاین را ضبط کنید، نکات برجسته را برچسب‌گذاری و جستجو کرده، و اطلاعات جمع‌آوری شده را با دیگران به اشتراک بگذارید.

گلاسپ در موارد بسیار متنوعی استفاده می‌شود از جمله:

  • مدیریت دانش شخصی: کتابخانه قابل جستجوی خود را از دیدگاه‌ها و ایده‌ها ایجاد کنید.
  • یادداشت‌برداری و مطالعه: بخش‌های هایلایت‌شده را از منابع آنلاین در مورد یک موضوع خاص برای دسترسی آسان‌تر جمع‌آوری کنید.
  • مدیریت محتوا: محتوا را ذخیره و سازماندهی کنید تا بتوانید آن را با تیم‌ها، همکاران یا مخاطبان خود به اشتراک بگذارید.
  • ایجاد لیست مطالعه: از بخش هایلایت هوش مصنوعی Glasp به‌عنوان لیستی برای مطالعه استفاده کنید.
  • تحقیق: نکات مهم را بر اساس تگ یا موضوع جستجو کنید تا اطلاعات جمع‌آوری‌شده قبلی را مرور کنید.
  • نوشتن و وبلاگ‌نویسی: می‌توانید از هایلایت‌های هوش مصنوعی Glasp در نوشته‌ها و وبلاگ‌های خود استفاده نمایید.
  • یادگیری مشارکتی: محتوای دیگران را دنبال کنید و هایلایت‌های خود را برای تبادل دانش به اشتراک بگذارید.

هوش مصنوعی Glasp

ویژگی‌ها و مزایای کلیدی هوش مصنوعی Glasp

هوش مصنوعی Glasp دارای مزایای زیادی برای محققان، نویسندگان، دانش‌آموزان و … است. Glasp روی منابع مختلف از جمله صفحات وب و PDF ها کار می‌کند. به علاوه می‌توانید هنگام استفاده از Kindle و تماشای ویدیوهای یوتیوب نیز از Glasp استفاده کنید. برخی از ویژگی‌ها و مزایای آن عبارتند از:

  • هایلایتر وب و صفحات اجتماعی: با استفاده از افزونه مرورگر، متن، نقل‌قول‌ها و ایده‌ها را از هر صفحه وب به‌راحتی هایلایت و ذخیره کنید. این هایلایت‌ها برای دسترسی راحت، فوراً به پروفایل Glasp شما اضافه می‌شوند.
  • خلاصه‌کننده مبتنی بر هوش مصنوعی: خلاصه‌های مختصر از محتوای هایلایت‌شده خود ایجاد کنید که یک نمای کلی از نکات اصلی را ارائه می‌دهد.
  • پرورش ایده‌های جدید: از الگوریتم‌های هوش مصنوعی برای اتصال و تبدیل یادداشت‌های هایلایت‌شده خود به بینش‌ها و مفاهیم اصلی استفاده کنید.
  • اشتراک دانش: هایلایت‌ها، یادداشت‌ها و ایده‌های پرورش یافته خود را با دوستان، همکاران یا کل جامعه Glasp به اشتراک بگذارید.
  • دسترسی بین پلتفرمی: به یادداشت‌های خود در مرورگرهای Chrome و Safari به‌راحتی دسترسی دارید و می‌توانید آن‌ها را مدیریت کنید.
  • قابلیت برچسب‌گذاری و جستجو: مطالب و محتواهای خود را با افزودن تگ‌ها به هایلایت‌ها سازماندهی و سفارشی کنید.
  • ایجاد یک کتابخانه قابل جستجو از اطلاعات خود: از نکات و یادداشت‌های خود یک کتابخانه شخصی و قابل جستجو ایجاد کنید.

ویژگی‌ها و مزایای کلیدی هوش مصنوعی Glasp

برای افزایش وضوح و بزرگنمایی تصاویر هوش مصنوعی Let’s Enhance را مطالعه نمایید.

هوش مصنوعی Glasp چگونه کار می‌کند؟

Glasp یک افزونه ساده است که از طریق مرورگر کار می‌کند. پس از نصب آن، زمانی که به‌صورت آنلاین یک مقاله جالب پیدا می‌کنید، می‌توانید به سادگی متن را مانند ورد هایلایت کنید. هوش مصنوعی Glasp به‌طور خودکار بخش‌های هایلایت‌شده را در صفحه پروفایل شخصی Glasp شما قرار می‌دهد.

در صفحه اصلی Glasp شما، هایلایت‌ها بر اساس منبع سازماندهی می‌شوند تا جستجو در میان آن‌ها برای شما آسان باشد. همچنین می‌توانید برای جستجو و سازماندهی، تگ‌ها را به هایلایت‌ها اضافه کنید. تمام هایلایت‌های جمع‌آوری شده را می‌توانید تنها با یک کلیک جستجو کنید، ارجاع دهید و به اشتراک بگذارید.

یک ویژگی دیگر آن، امکان اتصال و اشتراک‌گذاری با دیگران با استفاده از هوش مصنوعی Glasp است. صفحه فید انجمن، هایلایت‌های اخیر افرادی را که دنبال می‌کنید نشان می‌دهد که این امر به شما امکان می‌دهد در معرض ایده‌های جدید و محتوای متنوع قرار بگیرید. با گذشت زمان، Glasp به کتابخانه‌ای قابل جستجو از دانش و بینش‌هایی که جمع‌آوری کرده‌اید، تبدیل می‌شود.

از Glasp می‌توانید در مرورگرهای گوگل کروم و سافاری استفاده کنید. همچنین یک برنامه موبایل Glasp برای سیستم‌عامل iOS و Android به زودی در دسترس قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: معرفی کامل هوش مصنوعی Personal

  • نحوه نصب Glasp روی کروم و سافاری

برای نصب و استفاده از Glasp می‌توانید از دو روش اقدام نمایید. روش اول Glasp chrome extension را در گوگل جستجو کنید. وارد لینک شوید. بالای صفحه روی Add to Chrome کلیک کرده تا برنامه دانلود شود. سپس ثبت‌نام کنید تا بتوانید از مزایای آن بهره ببرید.

نحوه نصب Glasp روی کروم

روش دوم وارد سایت Glasp شوید و بسته به مروگر خود روی Install on Chrome یا Install on Safari بزنید تا به صفحه افزونه‌های کروم یا سافاری هدایت شوید و آن را دانلود و نصب کرده و سپس در Glasp ثبت‌نام کنید.

نحوه نصب Glasp روی کروم یا سافاری

  • نحوه استفاده از هوش مصنوعی Glasp

متنی را که می‌خواهید هایلایت کنید با استفاده از ماوس یا پد لمسی خود انتخاب کنید و سپس روی هایلایت ابزار هایلایتر پاپ‌آپ Glasp ضربه بزنید. بدین ترتیب متن هایلایت شده و بلافاصله به پروفایل Glasp شما اضافه می‌شود.

برای آشنایی با ۷ سایت برتر هوش مصنوعی کاهش و حذف نویز صوتی این مقاله را در سایت بخوانید.

هوش مصنوعی Glasp مناسب چه کسانی است؟

هوش مصنوعی Glasp به منظور سازمان‌دهی تحقیقات دانش‌آموزان ابزاری عالی به شمار می‌رود. نویسندگان از آن برای ذخیره ایده‌ها برای مقالات استفاده می‌کنند، تیم‌ها می‌توانند با آن نکات مهم و هایلایت‌های یک پروژه را به اشتراک بگذارند، همکاران توصیه‌ها و نکات را با هم تبادل می‌کنند و وبلاگ‌نویسان برای نمایش محتوا در سایت خود از Glasp بهره می‌برند.

به‌طور کلی Glasp برای افرادی که به جمع‌آوری، سازمان‌دهی و اشتراک‌گذاری محتوای آنلاین علاقه‌مندند مناسب است:

  • دانش‌آموزان: برای هایلایت مطالب تحقیق و دسترسی به نقل‌قول‌های سازمان‌یافته
  • دانشجویان و دانشگاهیان: جمع‌آوری و مدیریت استنادها برای نوشتن مقالات
  • وبلاگنویس‌ها: ذخیره مقالات الهام‌بخش و استفاده از نکات در مقالات وبلاگ با کمک Glasp
  • محققان: جستجوی سوابق محتوای برجسته‌شده قبلی
  • تیم‌ها: اشتراک نکات مهم در میان همکاران برای پروژه‌ها
  • رهبران فکری: اشتراک گذاشتن دیدگاه و حضور در جمع‌های عمومی

به‌علاوه با کمک هوش مصنوعی Glasp می‌توانید همیشه به ایده‌های جدید افرادی که دنبال می‌کنید، دسترسی داشته باشید. اساساً هر کسی که به‌طور منظم محتوای آنلاین را مطالعه می‌کند، می‌تواند از Glasp برای سازماندهی اطلاعات و دیدگاه‌ها بهره‌مند شود.

قیمت و طرح‌های اشتراکی هوش مصنوعی Glasp

استفاده از Glasp در حال حاضر رایگان است! برنامه‌های پرمیوم در آینده با ویژگی‌های اضافی معرفی خواهند شد، اما قابلیت‌های هایلایت و اشتراک‌گذاری اصلی رایگان باقی می‌ماند.

برای اینکه یک هنرمند شخصی را استخدام کنید که ایده‌های شما را به تصاویری خیره‌کننده تبدیل کند باید نحوه استفاده از پرامپت برای Midjourney را بدانید.

سخن پایانی

همانطور که در مقاله گقتیم هوش مصنوعی Glasp یک افزونه رایگان برای کروم است که به شما امکان می‌دهد نکات دلخواه در وب‌سایت‌ها و فایل‌های PDF را به‌سرعت هایلایت کنید. این نکات بلافاصله به‌طور خودکار در صفحه اصلی Glasp شما نمایش داده می‌شوند. سپس می‌توانید این نکات هایلایت‌شده را برچسب‌گذاری و جستجو کنید، به آن‌ها لینک دهید و در پلتفرم‌های مختلف دیگر از جمله توییتر، تیم‌ها و اسلک به اشتراک بگذارید.

شما می‌توانید تمام نکات هایلایت‌شده و یادداشت‌ها را در نوار کناری در وب و PDF مشاهده کنید و با کلیک بر روی هر کدام، به منبع اصلی آن ارجاع داده می‌شوید. همچنین می‌توانید صفحه وب و پی‌دی‌اف را تگ کنید و ببینید که افراد دیگر چه مواردی را در وب‌سایت یا PDF هایلایت کرده‌اند. با دنبال کردن دوستان یا افراد همفکر خود در این پلتفرم، محتواهای جدید و خلاقانه را مشاهده خواهید کرد که دانش و درک شما را عمیق‌تر می‌کند.

آیا شما از این ابزار رایگان استفاده کرده‌اید؟ تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برچسب ها:

پیام بگذارید