پرش لینک ها
خانه » معرفی هوش مصنوعی » هوش مصنوعی Semantris؛ بازی سرگرم‌کننده‌ای که نباید از دست دهید

هوش مصنوعی Semantris؛ بازی سرگرم‌کننده‌ای که نباید از دست دهید

آیا تا به حال آرزو کرده‌اید که بتوانید با هوش مصنوعی به روشی سرگرم‌کننده و جذاب تعامل داشته باشید؟  هوش مصنوعی Semantris، یک بازی جدید مبتنی بر هوش مصنوعی از گوگل، این آرزو را به واقعیت تبدیل کرده است. این بازی با استفاده از تکنیک‌های یادگیری عمیق طراحی شده است. پس به شما امکان می‌دهد تا با هوش مصنوعی به رقابت بپردازید و در عین حال مهارت‌های زبانی خود را تقویت کنید. اما Semantris فقط یک بازی ساده نیست. این بازی دریچه‌ای به دنیای جدیدی از یادگیری است. در این مقاله به بررسی این بازی جذاب و کاربردهای آن در زمینه‌های مختلف خواهیم پرداخت.

تجربه استفاده از هوش مصنوعی های مختلف به زبان فارسی
همین حالا ثبت نام کنید

  • استفاده از چت بات بدون محدودیت
  • وجود صدها پرامپت حرفه ای در همه زمینه ها
  • امکان استفاده از پرامپت ها به صورت رایگان

 

نگاهی به هوش مصنوعی Semantris

هوش مصنوعی Semantris مجموعه‌ای از بازی‌های تداعی کلمات است که از فناوری درک زبان طبیعی و یادگیری ماشینی استفاده می‌کند. گوگل، Semantris را با استفاده از فناوری مشابه هوش مصنوعی Talk To Books طراحی کرده است. گوگل معتقد است بازی‌ها روشی سرگرم‌کننده و جذاب برای آشنا کردن مردم با قابلیت‌های رو به رشد فناوری‌های آن برای درک زبان هستند.

در این بازی حدس کلمات هم‌خانواده، هر بار که یک سرنخ وارد می‌کنید، هوش مصنوعی Semantris به تمام کلمات موجود در بازی نگاه می‌کند و آن‌هایی را که فکر می‌کند بیشتر به کلمه ورودی شما مرتبط هستند انتخاب می‌کند. هوش مصنوعی با کنکاش در میلیاردها مکالمه و متن در اینترنت یاد گرفته است که چگونه پیش‌بینی کند کدام کلمات، عبارات و حتی جملات ممکن است در ادامه مکالمه استفاده شوند.

از بسیاری جهات، هوش مصنوعی Semantries حالت سخت بازی Wordle است. با این تفاوت که هوش مصنوعی Semantris دو بازی Blocks و Arcade دارد که از هوش مصنوعی یکسانی استفاده می‌کنند، اما راه‌های متفاوتی برای تعامل با آن ارائه می‌دهند. این بازی کاملا رایگان است و در ایران نیز در دسترس همه قرار دارد.

 

 بازی Blocks هوش مصنوعی Semantris

بازی Blocks مبتنی بر نوبت است نه زمان. بنابراین می‌توانید با خیال راحت فکر کنید و انواع مختلف سرنخ‌ها را به دست آورید. شما حتی می‌توانید زمانی را صرف یافتن کلمه‌ای کنید که با چند بلوک در ارتباط است. سعی کنید از زبان عامیانه، فهرست مثال‌ها، ارجاعات فرهنگی و حتی جملات کامل استفاده کنید.

 

بازی Arcade هوش مصنوعی Semantris

در بازی Arcade، هوش مصنوعی یک لیستی از کلمات را به شما می‌دهد. شما باید کلمات یا عبارات مرتبط با بالاترین کلمه در لیست را تایپ کنید. سپس مرتبط‌ترین کلمات به پایین منتقل و سپس حذف می‌شوند. Arcade شما را به چالش می‌کشد تا به سرعت به سرنخ‌های مربوط به تداعی کلماتی که هوش مصنوعی می‌تواند آن‌ها را درک کند، دست پیدا کنید. قبل از اینکه فهرست رو به رشد کلمات به بالای صفحه برسد، باید با حداکثر سرعت کلمات مرتبط را پیدا و تایپ کنید.

از آنجایی که AI گاهی اوقات می‌تواند پاسخ‌های عجیب‌و‌غریبی داشته باشد، باید انواع مختلفی از سرنخ‌ها را آزمایش کنید تا یاد بگیرید که این هوش مصنوعی چگونه فکر می‌کند و بالاترین امتیاز را کسب کنید.

 

نحوه استفاده از هوش مصنوعی Semantris

۱. وارد سایت Semantris شوید.

۲. یکی از دو بازی Arcade یا Blocks را انتخاب کنید.

ورود به هوش مصنوعی semantris

 

  • با انتخاب Arcade:

پس از کلیک روی Arcade وارد بازی می‌شوید.

هر چیزی را که در رابطه با کلمه بالای لیست به ذهنتان می‌رسد، بنویسید.

ورود به بازی Arcade هوش مصنوعی semantris

اگر هوش مصنوعی کلمه تایپ‌شده را با کلمه موجود در بالای لیست مرتبط بداند، آن کلمه را حذف می‌کند و به شما امتیاز می‌دهد. سپس مجدد لیست جدیدی از کلمات را به شما می‌دهد.

بازی Arcade در هوش مصنوعی semantris

اما اگر کلمه نامرتبط باشد به شما فرصت دوباره برای حدس یک کلمه دیگر می‌دهد.

در همین حین کلمات جدیدی به لیست شما افزوده می‌شوند و اگر آن‌ها به خط بالای صفحه برسند، شما می‌بازید.

باختن در بازی Arcade هوش مصنوعی semantris

حالت Arcade سه نوع تم رنگی دارد که البته رنگ تم هیچ نقشی در اینجا بازی نمی‌کند. در این بازی سرعت فکر کردن و تایپ شما مهم است.

تم رنگی بازی Arcade هوش مصنوعی semantris

  • با انتخاب Blocks:

با انتخاب Blocks صفحه‌ای مشابه زیر نمایش داده می‌شود.

بازی Blocks در هوش مصنوعی Semantris

حالا کلمه‌ای مرتبط با یکی از کلماتی که نمایش داده می‌شوند – با هر طول و اندازه‌ای – بنویسید.

شروع بازی Blocks در هوش مصنوعی Semantris

با زدن اینتر، هوش مصنوعی کلمه مرتبط با کلمه شما را حدس می‌زند.

بازی Blocks در هوش مصنوعی Semantris

سپس آن را حذف کرده و بعد از دادن امتیاز، کلمه دیگری را جایگزین آن می‌کند.

در این بازی شما محدودیت زمانی ندارید، اما باید مراقب باشید که هیچ‌یک از ردیف‌ها پر نشوند و به بالای صفحه نرسند.

نحوه بازی Blocks در هوش مصنوعی Semantris

اگر این اتفاق بیفتد شما بازنده خواهید شد.

باختن در بازی Blocks در هوش مصنوعی Semantris

در بازی Blocks، بلوک‌های کلمه با چهار رنگ برای یک موضوع مشخص وجود دارد. با وارد کردن کلمه مرتبط برای بلوک یک کلمه، همه بلوک‌های رنگی متصل به آن نیز حذف می‌شوند.

برخلاف بازی Arcade، رنگ بلوک کلمه این بار نقش مهمی ایفا می‌کند. شما باید کلمه مرتبط را برای یک بلوک کلمه که با بلوک‌های همرنگ بیشتری متصل است وارد کنید تا امتیاز بیشتری کسب کنید.

رنگ بلوک ها در بازی Blocks در هوش مصنوعی Semantris

حتی رنگ بلوک‌ها در امتیاز شما تاثیر دارند.

 

هدف از انتشار هوش مصنوعی Semantris چیست؟

این دسته از ابزار‌های گوگل، راه‌های این شرکت برای جمع‌آوری داده به حساب می‌روند. شما می‌توانید با دادن اطلاعات کافی در سطح انسانی در مورد روابط کلمات و غیره به اطلاع‌رسانی فناوری گوکل کمک کنید.

به علاوه هوش مصنوعی Semantris یک راه سرگرم‌کننده برای آزمایش توانایی‌های شما و دیدن اینکه نرم‌افزار چقدر خوب ارتباط بین کلمات را قضاوت می‌کند، است.

مانند بسیاری از آزمایش‌های قبلی هوش مصنوعی گوگل، Semantris به کاربران اجازه می‌دهد الگوریتم‌های اولیه خود را آموزش دهند. این بازی‌ها و ابزارهای وب راه‌های ارزشمندی برای تعامل با هوش مصنوعی و کسب اطلاعات بیشتر در مورد هوش مصنوعی هستند.

 

سخن پایانی

همانطور که در این مقاله مشاهده کردید، هوش مصنوعی Semantris دریچه‌ای به دنیای جدیدی از یادگیری را به روی ما گشوده است. این بازی جذاب و آموزنده، نه تنها ابزاری سرگرم‌کننده برای تعامل با هوش مصنوعی است، بلکه فواید بسیاری برای یادگیری زبان و سایر مهارت‌های ذهنی به ارمغان می‌آورد.

Semantris در حال حاضر در مراحل اولیه توسعه خود قرار دارد، اما پتانسیل‌های بی‌نظیری را برای آینده آموزش و یادگیری نشان می‌دهد. بی‌شک شاهد پیشرفت‌های چشمگیری در این زمینه خواهیم بود و از مزایای شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در مسیر یادگیری خود بهره‌مند خواهیم شد.

شما چه نظری در مورد هوش مصنوعی Semantris دارید؟ آیا این بازی را امتحان کرده‌اید؟ تجربیات خود را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

برچسب ها:

پیام بگذارید