پرش لینک ها
خانه » آموزش کار با هوش مصنوعی » جمینای گوگل یا چت جی پی تی؛ کدام یک بهتر است؟
گوگل بارد یا چت جی پی تی؛ کدام یک بهتر است؟

جمینای گوگل یا چت جی پی تی؛ کدام یک بهتر است؟

گوگل بارد و چت جی پی تی دو ربات هوش مصنوعی محبوب در جهان هستند که کاربران زیادی از آن‌ها استفاده می‌کنند. به احتمال زیاد شما هم به عنوان یک کاربر فعال در اینترنت، نام جمینای یا چت جی پی تی به گوشتان خورده‌است. در این مقاله از Airoot قصد داریم به مقایسه این دو ربات هوش مصنوعی بپردازیم.

مقایسه بین Gemini و ChatGPT

برای مقایسه این دو ربات، باید ویژگی‌های مختلف آن‌ها را بررسی کنیم. جمینای و چت جی پی تی ممکن است در هر یک از این بخش‌ها، برتری فاحش یا محسوسی نسبت به یکدیگر داشته باشند. در ادامه ویژگی‌های هر یک از این دو ربات را بررسی کرده و در نهایت برنده مقایسه آن‌ها را مشخص می‌کنیم.

قبل از شروع مقایسه، توجه داشته باشید که نام گوگل بارد به Gemini تغییر پیدا کرده‌ و هرجا این نام را مشاهده کردید، بدانید که همان گوگل بارد است.

دسترسی بهتر برای کاربران ایرانی

احتمالا اولین فاکتور مهمی که باعث تمایز Gemini و چت جی پی تی از یکدیگر می‌شود، استفاده راحت برای کاربران ایرانی است. با استفاده از یک VPN و حساب گوگل، به راحتی می‌توانید به گوگل بارد دسترسی پیدا کنید.

این مسئله برای کاربران ایرانی در استفاده از چت جی پی تی کمی چالش‌‌برانگیزتر است. برای استفاده از GPT باید با استفاده از یک شماره مجازی، در سایت ثبت‌نام کرده و با تغییر آی‌پی به وسیله‌ VPN، مکالمه خود را آغاز کنید. لازم به ذکر است که چت جی پی تی از شماره ایران پشتیبانی نمی‌کند. پس در این فاکتور بین این دو ربات، می‌توان گوگل بارد را انتخاب بهتری دانست.

بیشتر بخوانید: هوش مصنوعی ChatGPT چیست و چگونه به نیازهای ما پاسخ می‌دهد؟

مقایسه بین گوگل بارد و چت جی پی تی

پشتیبانی از زبان‌های مختلف در جمینای و GPT

در بخش پشتیبانی از زبان‌های مختلف دنیا، چت جی پی تی عمکلرد بهتری دارد. چت جی پی تی از نظر نگارشی و درک و فهم کلمات در زبان‌های مختلف و صحبت‌کردن به همان زبان‌ها، نسبتا بهتر است. همچنین امکان تغییر زبان چت جی پی تی هم وجود دارد.

گوگل بارد یا جمینای از تعداد زبان‌های کمتری نسبت به چت جی پی تی پشتیبانی می‌کند. با این حال، احتمالا در آپدیت‌های بعدی Gemini باید شاهد اضافه‌شدن زبان‌های بیشتری به این ربات باشیم.

در این بخش، بین این دو ربات می‌توانیم چت جی پی تی را با اختلاف کم، گزینه بهتری بدانیم.

ارائه متن‌های خلاقانه و جذاب

در فاکتور ارائه متن‌های خلاقانه و جذاب، ابتدا باید به سلیقه‌ خود توجه داشته باشید. خلاقانه و جذاب بودن یک متن، تا حد زیادی به سلیقه شما بستگی دارد؛ با این حال به طور کلی می‌توان گفت که هم گوگل بارد و هم چت جی پی تی در این بخش نمره قابل‌قبولی کسب کرده‌اند.

در آپدیت‌های بعدی هر دو چت‌بات، باید شاهد ارتقاء آن‌ها در این فاکتور باشیم. این دو ربات گاهی اوقات ممکن است متن‌های یکنواخت و نه‌چندان خوبی را به کاربر تحویل دهند.

بیشتر بخوانید: هر آنچه لازم است از هوش مصنوعی Gemini گوگل (بارد سابق) بدانید!

مقایسه gemini یا چت جی پی تی

رابط کاربری بهتر؛ Gemini یا چت جی پی تی؟

گوگل بارد از نظر رابط کاربری، کمی جذاب‌تر و البته کاربرپسندتر است؛ البته توجه داشته باشید که رابط کاربری هم تا حد زیادی به سلیقه شما بستگی دارد و نمی‌توان برتری خاصی را برای یکی از این دو چت‌بات متصور شد.

در آپدیت‌های اخیر چت جی پی تی و جمینی، رابط کاربری تغییری نکرده‌است؛ با این حال باید دید که در آینده، در آپدیت‌هایی که برای این دو ربات منتشر می‌شود رابط کاربری چه تغییراتی می‌کند.

دسترسی به به‌روزترین اطلاعات موجود در اینترنت

در بخش دسترسی به به‌روزترین اطلاعات موجود در اینترنت، بارد با اختلاف زیاد بهتر از چت جی پی تی است. Gemini به شکلی ساخته‌ شده‌است که همواره به به‌روزترین اطلاعات موجود در اینترنت دسترسی داشته باشد، آن‌ها را آنالیز کند و در اختیار کاربران قرار دهد.

این در حالی است که چت جی پی تی توانایی دسترسی به اطلاعات روز موجود در اینترنت را ندارد و همواره اطلاعات قدیمی‌تر را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

در این فاکتور بین Gemeini و GPT بدون شک باید جمینی را انتخاب کنیم. البته این احتمال وجود دارد که در آپدیت‌های آینده، شرایط چت جی پی تی در این بخش بهبود پیدا کند.

آنچه در مقایسه جمینای و چت جی پی تی خواندیم!

در این مقاله به مقایسه Gemini و چت جی پی تی پرداختیم. شما می‌توانید با توجه به مواردی که گفته شد و فاکتورهایی که بررسی کردیم، از این چت‌بات‌های محبوب استفاده کنید.

سوالات متداول در رابطه با گوگل بارد یا چت جی پی تی

جمینای بهتر است یا چت جی پی تی؟

در برخی از بخش‌ها و فاکتورها Gemini و در برخی از بخش‌ها و فاکتورها چت جی پی تی عملکرد بهتری نسبت به رقیب خود دارند.

برای کاربران ایرانی دسترسی به کدام یک راحت‌تر است؟

برای دسترسی و استفاده از گوگل بارد، تنها به یک VPN و حساب گوگل نیاز دارید؛ اما برای دسترسی به چت جی پی تی و ثبت‌نام در آن حتما باید از شماره مجازی استفاده کنید. اما به راحتی می‌توانید با استفاده از Airoot بدون ثبت‌نام و تغییر آی‌پی، به چت با هوش مصنوعی فارسی بپردازید.

پیام بگذارید