پرش لینک ها
خانه » آموزش کار با هوش مصنوعی » معرفی لیست کامل خطاهای چت GPT
چرا چت جی پی تی کار نمی‌کنه؟

معرفی لیست کامل خطاهای چت GPT

با گذشت زمان و محبوب شدن چت‌بات‌های هوش مصنوعی، روز به روز بر تعداد کاربران چت جی پی تی افزوده شد. Open AI به عنوان سازنده این چت‌بات، تا حد امکان تلاش کرده‌است که Chat GPT بدون مشکل و ایراد باشد؛ اما گاهی اوقات ممکن است در این ربات به دلایل گوناگون با خطاهایی مواجه شوید. در این مقاله از Airoot قصد داریم به معرفی 6 خطای چت GPT بپردازیم و به سوال “چرا چت جی پی تی کار نمی‌کنه؟” پاسخ دهیم.

1. خطای An error occurred. If this issue persists

یکی از خطاهای مربوط به سرعت پایین اینترنت یا عدم برقراری ارتباط با سرورهای چت جی پی تی، خطای An error occurred. If this issue persists است. تنها راه چاره برای از بین بردن این خطا، خاموش و روشن کردن مجدد اینترنت است. چرا که با انجام این کار ممکن است اینترنت شما سرعت بهتری پیدا کند و در نتیجه خطا برطرف شود.

همانطور که گفته شد ممکن است این خطا به دلیل مشکلات مربوط به سرور خود چت GPT نیز باشد. که در این شرایط کاری از دست شما بر نمی‌آید و باید منتظر درست شدن سرورها باشید.

2. There was an error generating a response

گاهی اوقات خطای پیش آمده ممکن است از طرف کاربر نباشد. این خطاها معمولا به سرعت از طرف تیم پشتیبانی چت جی پی تی برطرف می‌شود؛  این خطای چت GPT، There was an error generating a response نام دارد. در این شرایط باید کمی صبر کنید و مجددا برای استفاده از چت جی پی تی اقدام نمایید.

3. Chat GPT is at capacity؛ رایج‌ترین خطای چت GPT

با افزایش تعداد کاربران این چت‌بات محبوب، خطای Chat GPT is at capcity هم بیشتر نمایان شد. بسیاری از افراد تصور می‌کنند که این خطا به دلیل مشکلات مربوط به اینترنت، IP یا فیلترینگ‌ها است؛ اما این خطا به هیچ عنوان ارتباطی به این موارد ندارد.

خطای Chat GPT is at capacity به دلیل درخواست زیاد کاربران و پر شدن میزان ظرفیت پردازش سرورهای سایت به وجود می‌آید؛ در این شرایط، برای برطرف کردن خطا باید مدتی صبر کنید.

رفع خطای Chat GPT is at capacity

البته توجه داشته باشید که خطای پر شدن ظرفیت پردازش سرور تنها برای کاربران عادی نمایش داده می‌شود. به همین دلیل، با خرید اشتراک Premium چت جی پی تی می‌توانید برای همیشه از بروز این خطا جلوگیری کنید.

4. خطای your account was flagged for potential abuse

گاهی اوقات ممکن است به دلیل شیطنت‌های کاربران، سرورهای OpenAI آن‌‌ها را نشانه‌گذاری کند؛ احتمالا این خطا برایتان جالب است و تا به حال با آن مواجه نشده‌اید.

به دلیل اذیت و آزار، ارسال پیام‌های نامناسب، بهره‌گیری نادرست از ربات و مختل کردن سرویس، سرورهای OpenAI حساب کاربری شما را نشانه‌گذاری می‌کنند؛ در این شرایط، هنگام ورود به سایت و استفاده از اکانت، با خطای your account was flagged for potential abuse. if you feel this is an error, please contact us at http://help.openai.com مواجه خواهید شد.

با بروز این خطای چت GPT، دیگر قادر به استفاده از آن نخواهید بود؛ در صورتی که اطمینان دارید چنین کارهایی را مرتکب نشده‌اید، با پشتیبانی سایت ارتباط برقرار کرده و مشکل را بیان کنید.

5. خطای You’ve reached the daily free message limit

You’ve reached the daily free message limit. Talk to Assistant instead یکی از خطاهایی است که اکثر کاربران معمولی چت GPT با آن مواجه می‌شوند؛ اگر از کاربران رایگان این ربات هستید، برای پرسیدن سوالات خود محدودیت دارید. در واقع شما تا تعداد مشخصی در روز می‌توانید از این ربات سوال بپرسید.

بعد از اتمام میزان ظرفیت سوالاتی که از ربات پرسیدید، این خطا نمایش داده می‌شود. برای برطرف کردن این خطا دو راه‌حل پیش‌رو دارید؛ با صبر کردن به مدت 24 ساعت یا خرید اشتراک پرمیوم چت GPT، می‌توانید این محدودیت را برطرف کنید.

انواع خطای چت GPT

6. خطای عدم دسترسی به چت GPT

یکی دیگر از خطاهای رایج چت GPT، خطای مربوط به عدم دسترسی یا همان Access Denied است. این خطا معمولا به دلیل مشکلات مربوط به IP به وجود می‌آید. در مقالات گذشته، این خطا را به صورت کامل معرفی کردیم و آموزش حل خطای Access Deined را توضیح دادیم.

آنچه در بررسی خطاهای چت GPT خواندیم!

در این مقاله ۶ خطای رایج چت جی بی تی را معرفی کردیم. شما می‌توانید با توجه به مواردی که گفته شد خطاهای به وجود آمده را برطرف کنید. در صورت بروز هرگونه مشکل یا سوال، آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. همچنین برای چت با هوش مصنوعی فارسی بدون هیچ مشکلی می توانید از چت بات ما استفاده کنید.

سوالات متداول در رابطه با چرا چت جی پی تی کار نمی‌کنه؟

خطای چت GPT به چه دلیل به وجود می‌آید؟

خطاهای چت جی پی تی متفاوت هستند. گاهی اوقات ممکن است به دلیل اختلال در سرعت اینترنت یا حتی قطع شدن آن خطاهایی رخ دهد. در برخی موارد هم IP یا مشکلات مربوط به سرورهای این ربات، دلیل بروز خطاها هستند.

خطاهای چت جی پی تی را چگونه باید برطرف کرد؟

برای برطرف کردن خطاها، ابتدا باید دلیل آن را شناسایی کنید؛ سپس با خاموش و روشن کردن اینترنت، تغییر IP یا صبر کردن برای مدت زمان مشخص، خطاها را برطرف کنید. گاهی اوقات تغییر مرورگر هم می‌تواند باعث برطرف شدن خطاها شود.

پیام بگذارید