پرش لینک ها
خانه » آموزش پرامپت » پرامپت نویسی برایِ هوش مصنوعی بینگ: از مبتدی تا حرفه‌ای
پرامپ برای بینگ

پرامپت نویسی برایِ هوش مصنوعی بینگ: از مبتدی تا حرفه‌ای

شکی نیست که هوش مصنوعی شیوه زندگی، کار و یادگیری ما را متحول کرده است. اگر شما یکی از کسانی هستید که می‌خواهید بیشترین بهره را از قابلیت‌های هوش مصنوعی Bing ببرید، باید برترین پرامپت ها برای بینگ را بشناسید!

در این مقاله، ما بیش از ۱۰ پرامپت برای Bing را به اشتراک می‌گذاریم که می‌تواند به شما کمک کند وظایف خود را با بالاترین سرعت و بهترین شکل انجام دهید. چه کارآموز باشید یا کارآفرین، دانستن این پرامپت‌ها به افزایش بهره‌وری شما کمک می‌کند. پس با ما همراه باشید تا به دنیای شگفت‌انگیز هوش مصنوعی بینگ قدم بگذاریم!

تجربه استفاده از هوش مصنوعی های مختلف به زبان فارسی
همین حالا ثبت نام کنید

  • استفاده از چت بات بدون محدودیت
  • وجود صدها پرامپت حرفه ای در همه زمینه ها
  • امکان استفاده از پرامپت ها به صورت رایگان

 

پرامپت هوش مصنوعی بینگ چیست؟

اگر از ابزارها و ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی Microsoft Bing مانند Bing Chat استفاده کنید، اطلاعاتی که می‌توانید پیدا و ایجاد کنید، نامحدود است.

چه از علاقه‌مندان باتجربه هوش مصنوعی باشید و چه فقط برای بار اول می‌خواهید آن را امتحان کنید، زمانی‌که به آن‌ها پرامپت‌های دقیق هوش مصنوعی ارائه بدهید، پاسخ‌های بهتری دریافت خواهید کرد و استفاده از آن‌ها بسیار ساده‌تر خواهد شد.

به بیان ساده یک پرامپت یک دستور، سؤال، درخواست یا عبارتی است که برای هدایت ابزار هوش مصنوعی مانند Bing Chat برای تولید پاسخ، متن یا تصویر مورد نظر شما استفاده می‌شود. روشی که دستور هوش مصنوعی را چارچوب بندی می‌کنید، کیفیت و ارتباط نتایجی را که دریافت خواهید کرد را تعیین می‌کند.

در مقاله پرامپت نویسی چیست و چگونه بهترین Prompt را بنویسیم کامل به این مسئله پرداختیم.

هنگامی‌که بر هنر نوشتن سریع پرامپت برای هوش مصنوعی بینگ مسلط شوید، دیگر محدودیتی برای شما وجود نخواهد داشت. در ادامه پرامپت‌های پرکاربرد را برای استفاده راحت‌تر شما فهرست کرده‌ایم.

منظور از پرامپت برای هوش مصنوعی بینگ چیست؟

 

۱) پرامپت برای خلاصه کردن متن با بینگ

آیا تا به حال مجبور شده‌اید در حالی که زمان کمی دارید، مقالات طولانی یا پست‌های وبلاگ را مرور کنید؟ قطعا داشتن یک خلاصه از متن به شما کمک شایانی می‌کند. هوش مصنوعی بینگ می‌تواند این کار را برای شما آسان کند.

برای خلاصه کردن یک متن در بینگ از پرامپت زیر استفاده کنید:

پرامپت: این متن را در سه پاراگراف، با بولت‌گذاری و به زبان ساده خلاصه کنید.

Summarize this text in three paragraphs, bullet points, simple language, or explain it like I’m five.

همچنین هوش مصنوعی بینگ به شما امکان می‌دهد لینکی را به آن بدهید و از آن بخواهید محتوای خاصی را خلاصه کند. برای این کار پرامپت «Sum up: url» یا «خلاصه کنید: لینک» را در بینگ وارد کنید.

 

۲) پرامپت برای تصحیح املا و گرامر در بینگ

اشتباهات املایی و گرامری، نوشته شما را غیرحرفه‌‌ای و آماتور نشان می‌دهد. هوش مصنوعی بینگ می‌تواند با ارائه ویرایش‌های املایی و دستور زبانی مناسب به شما در تصحیح نوشته خود کمک کند.

پرامپت: این متن را بررسی کنید و املا و دستور زبان آن را ویرایش کنید.

Edit this text for proper spelling and grammar

حتی می‌توانید فراتر بروید و از آن بخواهید که متن را با تغییرات بازنویسی کند و اصلاحاتی را که انجام داده است توضیح دهد. این سطح از جزئیات به شما اطمینان می‌دهد که تغییرات ایجاد شده را درک می‌کنید. این ویژگی بینگ را به ابزاری عالی برای تقویت مهارت‌های نوشتاری تبدیل می‌کند.

پرامپت: متن را با تغییرات بازنویسی کنید و لیستی را از تغییراتی که ایجاد کرده‌اید به من بدهید.

Rewrite the text with the changes and give me a list of the changes you made

 

۳) پرامپت ایجاد تصاویر با بینگ

برای ایجاد تصاویر در چت‌بات بینگ، از دستور «Create an image of…» و به دنبال آن توضیحی درباره تصویر مورد نظر خود استفاده کنید. در دستورالعمل‌های خود از جمله سوژه، سبک، نور و نسبت ابعاد دقیق باشید.

مثال پرامپت برای ایجاد تصویر در bing برای یک تصویر جالب و خنده‌دار و نتیجه آن را می‌بینید:

پرامپت: تصویری از یک سگ بامزه پامرانیا در حال خوردن بستنی در کافه‌ای در پاریس، با سبک فوتورئالیستی، عکاسی خیابانی، نور صبحگاهی و نمای جانبی با نسبت تصویر 9:16 ایجاد کنید.

create an image of a cute Pomeranian dog eating ice cream at a café in Paris, with photorealistic style, street photography, morning light, and a side view with aspect ratio 9:16

پرامپت برای ایجاد تصاویر با بینگ

 

۴) پرامپت برای تولید ایده در بینگ

زمانی که هیچ ایده جدیدی برای ادامه کار به ذهنتان نمی‌رسد، بینگ می‌تواند به شما کمک کند. با بینگ برای ویدیوها، مقالات، پست‌های وبلاگ، استراتژی‌ها و موارد دیگر ایده ایجاد کنید.

Bing AI ابزار اصلی شما برای ایجاد ایده‌های تجاری و محصول است. فقط جایگاه خود و هرگونه محدودیت را مشخص کنید و اجازه دهید بینگ طوفان فکری را برای شما انجام دهد. کافیست از آن بخواهید فهرستی از ایده‌های خلاقانه را به سبک دلخواه شما ارائه کند.

پرامپت: ایده‌هایی برای عرضه محصول جدید در [ماه] ایجاد کنید که تم ]فصل[ و [لحن] را در خود جای دهد.

Generate ideas for a new product launch in [month] that incorporates the theme of [season] and [tone].

 

۵) پرامپت نوشتن مقاله یا پست بلاگ با بینگ

هوش مصنوعی بینگ می‌تواند با کمک به سازماندهی افکار و ساختار محتوا به شما در نوشتن مقاله‌ها کمک کند. در ارائه پرامپت‌ها دقیق باشید و بینگ را راهنمایی کنید تا نقطه شروعی با ساختار مناسب برای شما فراهم کند.

با کمی تبادل اطلاعات، می‌توانید یک مقاله با ساختاری عالی ایجاد کنید که نیازهای مخاطبان شما را برآورده کند.

پرامپت: یک عنوان پست وبلاگ و خلاصه برای [موضوع] بنویسید که جذاب و سئو پسند باشد.

Write a blog post title and a summary for [topic] that is engaging and SEO-friendly.

پیشنهاد می‌کنم مقاله مهندسی پرامپت یا Prompt Engineering چیست را نیز حتما مطالعه نمایید.

 

۶) پرامپت برای ترجمه متن با Bing

بینگ می‌تواند متون را به زبان‌های مختلف ترجمه کند. چت‌بات بینگ قادر به ترجمه به بیش از 70 زبان است، بنابراین ابزاری مفید برای برقراری ارتباط با افرادیست که به زبان‌های مختلف صحبت می‌کنند. می‌توانید از دستور زیر استفاده کنید:

پرامپت: این متن را به ]زبان مقصد[ ترجمه کنید.

«Translate this text into …»

و در ادامه زبانی که می‌خواهید متن به آن ترجمه شود را بنویسید.

 

۷) پرامپت بینگ برای آمادگی در مصاحبه

قبل از اینکه به مصاحبه بروید، می‌توانید از بینگ بخواهید تا سؤالاتی که از مصاحبه‌گر انتظار می‌رود، بپرسد را برای آمادگی بیشتر شما بیابد.

پرامپت: ده سوال مرتبط با … به من بدهید تا برای مصاحبه شغلی مدیر … آماده شوم.

.Give me ten questions related to … to prepare for a … manager job interview

پرامپت بینگ برای آمادگی در مصاحبه

 

۸) پرامپت ایجاد تقویم ایمیلی و پاسخ دادن به آن‌ها با بینگ

از پاسخ دادن به ایمیل‌ها خسته شدید؟ هوش مصنوعی بینگ می‌تواند در این مورد هم به کمک شما بیاید. با یک پرامپت ساده برای بینگ می‌توانید پاسخ‌های شخصی و حرفه‌ای را در چند ثانیه آماده و ارسال کنید.

فرض کنید در حال برنامه‌ریزی برای یک تقویم ایمیل مارکتینگ هستید. برای گرفتن سرنخ و بهترین نتایج می‌توانید از بینگ بخواهید که چند ایده بازاریابی ایمیلی ایجاد کند:

پرامپت: ایده‌های بازاریابی ایمیلی هفتگی ایجاد کنید تا در ماه ]نام ماه[ برای ]اسم سایت[ (https://exaample.com/) استفاده شود. ایمیل‌ها باید هر رویدادی را که میزبانی می‌کنیم تبلیغ کنند، محتوای وبلاگ ما را تغییر دهند و ویژگی‌های جدید را تبلیغ کنند.

Generate weekly email marketing ideas to be used in [month] for [Site’s name] [https://example.com/چ. Emails should promote any events we’re hosting, repurpose content from our blog, and promote new features.

 

۹) پرامپت نوشتن نامه‌ها و رزومه‌ها

به دنبال کار می‌گردید؟ هوش مصنوعی بینگ می‌تواند به شما کمک کند تا نامه‌ها و رزومه‌های جذابی بنویسید. فقط پیش از ارسال، محتوای نامه یا رزومه را بررسی کرده و آن را شخصی‌سازی کنید تا با تجربیات و شرایط واقعی شما مطابقت داشته باشد. چند خط اول شما نقش مهمی در جلب توجه کارفرما خواهد داشت. در اینجا پرامپت‌هایی برای ایجاد یک رزومه عالی برای درخواست در یک شرکت معتبر آورده شده که می‌توانید از آن برای ایجاد یک تأثیر اولیه عالی استفاده کنید:

Compose a strong introduction and expression of interest for a cover letter for the position of [job title] at [company name].

پرامپت: یک معرفی‌نامه قوی و درخواست استخدام برای یک رزومه برای موقعیت [عنوان شغلی] در [نام شرکت] بنویسید.

Summarize my skills and experience relevant to the position of [job title], showcasing my qualifications and background. Here are my skills:

پرامپت: مهارت‌ها و تجربیات من را در رابطه با موقعیت [عنوان شغلی] خلاصه کنید و صلاحیت‌ها و سوابق من را به نمایش بگذارید. لیست مهارت‌های من به شرح زیر است:

Explain how my skills in [list your top 3–4 skills] match the requirements for the [job title] position at [company name].

پرامپت: توضیح دهید که چگونه مهارت‌های من در [3-4 مهارت برتر خود را لیست کنید] با شرایط [عنوان شغلی] در [نام شرکت] مطابقت دارد.

می‌توانید این مکالمه را با هوش مصنوعی ادامه دهید و رزومه خود را با توجه به شرکت و موقعیت شغلی بهبود بخشید.

پرامپت بینگ برای نوشتن نامه‌ها و رزومه‌ها

 

۱۰) پرامپت حل مسائل ریاضی در Bing

برای حل مسائل ریاضی به کمک نیاز دارید؟ چت‌بات بینگ می‌تواند به شما در حل معادلات ساده یا پیچیده کمک کند. چت‌بات بینگ می‌تواند مسائل اساسی حسابی، معادلات جبری و حتی مسائل حساب دیفرانسیل و انتگرال را حل کند. می‌توانید از پرامپت زیر استفاده کنید:

پرامپت: X را در ]فرمول ریاضی[ حل کنید.

Solve X, [math problem]

برای دیدن نحوه نوشتن بهترین پرامپت برای میدجورنی مقاله ما را در سایت از دست ندهید.

 

سخن پایانی

هوش مصنوعی بینگ ابزاری همه‌کاره و قدرتمند است که می‌تواند بهره‌وری و تجربه یادگیری شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. در این مقاله پرامپت هایی برای bing با اهداف مختلف معرفی شد تا در زمان شما صرفه‌جویی شود.

می‌توانید برای گرفتن نتایج بهتر از ترکیب چندین پرامپت با هم استفاده کنید. مثلا با توجه به اینکه بینگ پاسخ‌های بهتری به زبان انگلیسی تولید می‌کند، ایده خوبی است که پرامپت‌های خود را هم به فارسی و هم انگلیسی وارد کنید و هر دو را با هم بررسی و ترکیب کنید. به علاوه می‌توانید از bing بخواهید پاسخ‌هایی که به زبان انگلیسی به شما داده است را به فارسی ترجمه کند.

همانطور که می‌بینید استفاده از این پرامپت ها برای بینگ می‌تواند انجام وظایف را کارآمدتر و مؤثرتر کند. بنابراین در استفاده از تمام پتانسیل هوش مصنوعی بینگ و ورود به دنیایی از امکانات تردید نکنید.

پیام بگذارید