پرش لینک ها
خانه » آموزش کار با هوش مصنوعی » آموزش استفاده از هوش مصنوعی Gemini در 3 گام ساده
آموزش استفاده از هوش مصنوعی gemini

آموزش استفاده از هوش مصنوعی Gemini در 3 گام ساده

جمینی یکی از پرطرفدارترین هوش مصنوعی‌های موجود در دنیای وب است. این ربات به دلیل قابلیت‌های زیادی که دارد، مورد استقبال کاربران فراوانی از سراسر دنیا قرار گرفته‌است. به همین دلیل، در این مقاله از Airoot با آموزش استفاده از هوش مصنوعی Gemini همراه شما خواهیم بود.

نحوه استفاده از هوش مصنوعی Gemini چگونه است؟

برخلاف تصور برخی کاربران، استفاده از هوش مصنوعی جمینای به هیچ عنوان سخت نیست. در واقع برای ثبت‌نام و استفاده از آن، تنها نیاز به یک جیمیل و VPN جهت تغییر آی‌پی دارید. در ادامه به صورت مرحله به مرحله با آموزش هوش مصنوعی Gemini همراه شما خواهیم بود.

اگر با ربات جمینای آشنا نیستید، می‌توانید مقاله دیگر ما با عنوان «هر آنچه لازم است از هوش مصنوعی جمینای گوگل (بارد سابق) بدانید!» را مطالعه کنید. در این مقاله، به معرفی کامل ربات Gemini پرداختیم.

بیشتر بخوانید: چرا جمینای کار نمی‌کند؟ (بررسی 9 مشکل و راه حل آنها)

صفحه اصلی جمینای

1. ورود به سایت و ثبت‌نام

برای استفاده از این هوش مصنوعی، در ابتدا باید وارد سایت جمینی شوید. سپس با استفاده از جیمیلی که دارید، در آن ثبت‌نام کنید. بعد از ثبت‌نام، وارد صفحه بعد خواهید شد که در آن باید شرایط خدمات و قوانین و مقررات سایت را تایید کنید. روی گزینه آبی‌رنگ کلیک کنید و وارد مرحله بعد شوید.

بیشتر بخوانید: نحوه استفاده از هوش مصنوعی جمینای برای ترجمه + 4 پرامپت رایگان

2. پرسیدن سوال از جمنای

در مرحله دوم استفاده از هوش مصنوعی Gemini بعد از اینکه وارد اکانت خود شدید، به راحتی می‌توانید از این ربات سوالات خود را بپرسید. رابط کاربری ساده و کاربرپسند Gemini جای هیچ حرف و حدیثی باقی نمی‌گذارد؛ شما می‌توانید با یک کلیک بر روی عبارت «Enter a prompt here» که در فیلد مربوط به پرسیدن سوال نوشته شده‌است، سوال خود را تایپ کنید.

البته می‌توانید با استفاده از دو علامتی که در روبه‌روی این عبارت قرار گرفته‌اند (مطابق تصویر زیر)، پرسش خود را با ارسال تصویر یا وویس هم مطرح کنید. لازم به ذکر است که در قسمت بالای فیلد مربوط به پرسش سوالات، چند سوال متداول به صورت خودکار قرار گرفته‌است که در صورت نیاز می‌توانید از آن‌ها هم بهره بگیرید.

صفحه پرامپت‌های جمینای

برای پرسیدن سوالات بیشتر از هوش مصنوعی Gemini ، روی گزینه گفتگوی جدید کلیک کنید؛ با انجام این کار گفتگوی قبلی شما هم همچنان در جای خود باقی می‌ماند و یک صفحه جدید برای شروع گفتگوی دیگر باز خواهد شد.

بیشتر بخوانید: چگونه از هوش مصنوعی گوگل سوال بپرسیم؟ (همراه با پرامپت Gemini)

3. ثبت بازخورد

در استفاده از هوش مصنوعی Gemini یک بخش مهم به به نام بازخورد یا همان تعامل با پاسخ‌های این ربات وجود دارد. بعد از اینکه سوال خود را ارسال کردید، Gemini بلافاصله آن را پردازش کرده و پاسخ سوال را برایتان ارسال می‌کند؛ این پاسخ از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و به صورت کامل در اختیار کاربر قرار می‌گیرد.

ثبت بازخورد جمینای

بعد از دریافت پاسخ، با توجه به سطح آن می‌توانید بازخورد ارائه دهید؛ در صورتی که پاسخ کاربردی بود، می‌توانید آن را با علامت لایک پایین صفحه، بپسندید. اگر هم پاسخ مناسب نبود، علامت دیسلایک را بزنید.

در صورتی که این ربات سوال را به درستی درک نکرده‌است، می‌توانید روی علامت خودکار پایین صفحه کلیک کنید تا سوال ادیت شود. علامت‌های دیگری هم در پایین صفحه برای کوتاه‌کردن یا طولانی‌کردن پاسخ‌ها وجود دارد. همچنین شما می‌توانید نوع ساختار پاسخ ارائه‌شده را هم تغییر دهید.

ثبت بازخورد جمینای

با استفاده از هوش مصنوعی Gemini چه کارهایی می‌توانیم انجام دهیم؟

با استفاده از این ربات هوش مصنوعی، کارهای زیادی می‌توانید انجام دهید. جمینی می‌تواند به عنوان یک معلم خصوصی عمل کند و تمام فرآیندهای آموزشی مباحث مختلف را به صورت کامل تدریس نماید.

کدنویسی یکی دیگر از توانایی‌های این ربات است. بسیاری از برنامه‌نویسان در سراسر جهان، از Gemini به عنوان یک دستیار استفاده می‌کنند؛ علاوه بر این، جمنای می‌تواند تجزیه و تحلیل تصاویر را هم به خوبی انجام دهد.

هوش مصنوعی جمینای برای ترجمه هم بسیار کمک‌کننده است. این ربات می‌تواند متن‌های طولانی و مقالات مختلف را از زبان مبدا به زبان موردنظر ترجمه کند. شما می‌توانید برای استفاده از  جمینی بدون VPN و بسیار سریع، به صفحه چت با هوش مصنوعی گوگل در سایت Airoot مراجعه کنید.

آنچه در آموزش هوش مصنوعی Gemini خواندیم!

در این مقاله به توضیح نحوه استفاده از هوش مصنوعی جمینای پرداختیم و برخی از مهم‌ترین کاربردهای این ربات را معرفی کردیم. شما می‌توانید با استفاده از جمینی بسیاری از کارها و پروژه‌های درسی، کاری و… خود را با کیفیت بالا و به بهترین شکل ممکن انجام دهید.

سوالات متداول در رابطه با آموزش استفاده از جمینای

آیا استفاده از هوش مصنوعی جمینای رایگان است؟

بله استفاده از این ربات کاملا رایگان است.

چگونه از هوش مصنوعی گوگل استفاده کنیم؟

برای استفاده از این هوش مصنوعی باید ابتدا با یک جیمیل در سایت Gemini ثبت‌نام کنید؛ سپس وارد اکانت خود شوید و سوالات موردنظرتان را مطرح کنید.

برچسب ها:

پیام بگذارید