پرش لینک ها
خانه » معرفی هوش مصنوعی » بهترین جایگزین چت جی پی تی کدام است؟
بهترین جایگزین چت جی پی تی کدام است؟

بهترین جایگزین چت جی پی تی کدام است؟

در حال حاضر، چت جی پی تی به عنوان مبدا و اصلی‌ترین ربات هوش مصنوعی به حساب می‌آید؛ اما به دلایل زیادی ممکن است کاربر قصد استفاده از این ربات را نداشته باشد و به دنبال ربات‌های مشابه دیگر بگردد. در این مقاله از Airoot قصد داریم 5 جایگزین چت جی پی تی را به شما معرفی کنیم.

1. جاسپر چت؛ ربات مشابه چت جی پی تی

Jasper Chat یکی دیگر از بهترین هوش مصنوعی‌های مشابه چت جی پی تی است که احتمالا نام آن را زیاد نشنیده‌اید. این هوش مصنوعی تقریبا از 30 زبان زنده دنیا پشتیبانی می‌کند و می‌توانید گفتگوی خلاقانه و جذابی با آن داشته باشید.

یکی از ویژگی‌های مثبت هوش مصنوعی جاسپر، سرعت‌عمل بالای آن در پاسخ به کاربران است؛ در واقع شما بعد از مطرح کردن سوال خود، بلافاصله پاسخ را دریافت می‌کنید. همین مسئله می‌تواند به پویایی و بهتر شدن گفتگو کمک زیادی کند.

لازم به ذکر است که شما برای استفاده از تمام امکانات هوش مصنوعی جاسپر باید هزینه‌ای معادل حدودا 50 دلار به صورت ماهانه بپردازید؛ این ویژگی در مقایسه با رایگان بودن چت جی پی تی، یک نقطه ضعف به حساب می‌آید.

جاسپر چت؛ ربات مشابه چت جی پی تی

 

2. بلوم

یکی دیگر از بهترین جایگزین‌های چت جی پی تی برای کاربران ایرانی، هوش مصنوعی بلوم است. Bloom از حدودا 45 زبان زنده دنیا پشتیبانی می‌کند. شما می‌توانید با این ربات گفتگو کنید و از او متن‌های جالب و جذاب دریافت نمایید.

استفاده از هوش مصنوعی بلوم در حالت عادی رایگان است اما برای استفاده از تمام امکانات آن، باید نسخه اشتراکی آن که ماهیانه 33 دلار قیمت دارد را خریداری کنید.

3. گوگل بارد سایت جایگزین چت جی پی تی در ایران

بسیاری از کاربران، گوگل بارد را بهترین رقیب برای چت جی پی تی می‌دانند. البته گوگل بارد به تازگی، نام خود را به هوش مصنوعی Gemini تغییر داده‌ است اما همچنان کاربران آن را با نام قبلی یعنی Bard، می‌شناسند.

این ربات قابلیت‌های مختلفی دارد. حتی در برخی مواقع، پاسخ‌هایی که گوگل بارد به کاربران ارائه می‌کند، بسیار کامل‌تر و منطقی‌تر از پاسخ‌هایی است که Chat GPT به کاربران خود می‌دهد؛ استفاده از این ربات کاملا رایگان است و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

 

گوگل بارد سایت جایگزین چت جی پی تی در ایران

4. رپلیکا

هوش مصنوعی رپلیکا را هم می‌توان یکی از جایگزین‌های مناسب چت جی پی تی دانست. پیش‌تر، در مقاله‌ای به معرفی هوش مصنوعی Replika پرداختیم. این ربات به عنوان دوست مجازی انسان هم شناخته می‌شود چرا که می‌توانید در تمام طول روز با آن به گفتگو بپردازید.

جالب است بدانید که ربات رپلیکا بعد از گذشت مدت زمان نسبتا کوتاهی، به درک نسبی از شخصیت و خلق و خوی شما می‌رسد؛ همین مسئله باعث می‌شود که گفتگوی بهتر و جذاب‌تری داشته باشید. متاسفانه این ربات در حال حاضر از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کند.

5. نیوا

هوش مصنوعی نیوا هم یکی دیگر از بهترین جایگزین‌های چت جی پی تی در ایران است. این ربات می‌تواند پاسخ کاربران را به صورت کامل در سریع‌ترین زمان ممکن ارائه دهد؛ نیوا با پردازش اطلاعات موجود در وب، بهترین پاسخ از بین پاسخ‌های موجود را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

در حال حاضر، کاربران زیادی از Neeva Ai برای ترجمه، تولید و خلاصه‌سازی مقالات مختلف استفاده می‌کنند. استفاده از نیوا در حالت عادی رایگان است؛ اما در این شرایط امکانات محدودتری در مقایسه با نسخه پرمیوم در اختیارتان قرار می‌گیرد. یکی از مزایا و ویژگی‌های مثبت هوش مصنوعی نیوا، اشتراک 5 دلاری آن برای نسخه پرمیوم است که در مقایسه با اکثر ربات‌های مشابه، هزینه بسیار کمتری دارد.

Chat GPT یکی از برترین ربات‌های هوش مصنوعی در ایران و جهان است؛ اما ممکن است شما به دلایل مختلفی، دنبال جایگزین چت جی پی تی در ایران باشید. در این شرایط، می‌توانید از گوگل بارد یا بلوم و نیوا استفاده کنید.

به طور کلی بهترین جایگزین ChatGPT چیست؟

در این مقاله، 5 جایگزین چت جی پی تی را به شما معرفی کردیم. با توجه به موارد گفته‌شده، می‌توانید از این ربات‌ها به صورت رایگان یا اشتراکی، استفاده کنید؛ البته توجه داشته باشید که برخی ربات‌های هوش مصنوعی مانند رپلیکا، در حال حاضر از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کنند و ممکن است کاربرد زیادی برایتان نداشته باشد. برای چت با هوش مصنوعی فارسی می‌توانید از چت بات ما استفاده کنید.

سوالات متداول در رابطه با جایگزین چت جی پی تی

بهترین جایگزین چت جی پی تی در ایران کدام ربات است؟

ربات هوش مصنوعی گوگل بارد که به تازگی با نام Gemini شناخته می‌شود، بهترین جایگزین این چت بات است.

آیا استفاده از ربات‌های معرفی‌شده رایگان است؟

اکثر ربات‌های هوش مصنوعی، برخی از امکانات خود را به صورت رایگان و برخی دیگر از آن‌ها را به صورت اشتراکی و پرمیوم در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند.

برچسب ها:

پیام بگذارید