پرش لینک ها
خانه » معرفی هوش مصنوعی » هوش مصنوعی Intercom چیست و چه قابلیت‌هایی دارد؟
معرفی هوش مصنوعی Intercom

هوش مصنوعی Intercom چیست و چه قابلیت‌هایی دارد؟

Intercom یک پلتفرم هوش مصنوعی (AI) است که به کسب‌وکارها امکان برقراری ارتباطات خودکار با مشتریان را از طریق چت‌بات‌ها و دستیاران مجازی فراهم می‌کند. این پلتفرم با پلتفرم‌های پیام‌رسانی مانند وب‌سایت‌ها، اپلیکیشن‌های موبایل و شبکه‌های اجتماعی ادغام می‌شود تا ارتباطات بروز بین کسب‌وکارها و مشتریانشان را تسهیل کند.

استفاده از این پلتفرم و هوش مصنوعی روز به روز درحال افزایش است و بسیاری از صاحبان کسب و کار و مشتریان در حال استفاده از آن هستند. به نوعی که بطور روزمره در زندگی‌های صاحبان کسب و کار نقش مستقیم و به سزایی ایفا می‌کند.

تجربه استفاده از هوش مصنوعی های مختلف به زبان فارسی
همین حالا ثبت نام کنید

  • استفاده از چت بات بدون محدودیت
  • وجود صدها پرامپت حرفه ای در همه زمینه ها
  • امکان استفاده از پرامپت ها به صورت رایگان

هوش مصنوعی Intercom چیست؟

همانطور که گفتیم، هوش مصنوعی Intercom چت‌باتی است که به کسب و کارها کمک می‌کند تا از طریق پیام‌های شخصی و خودکار با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند. Intercom AI طیف وسیعی از ویژگی‌ها، از جمله گفتگوی آنلاین، بازاریابی ایمیلی و یکپارچه‌سازی رسانه‌های اجتماعی را ارائه می‌دهد. بطور کلی به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد تا تعاملات مشتریان خود را ردیابی و اندازه‌گیری کنند.

اگر دقیق‌تر بگوییم، با این هوش مصنوعی می‌توان وظایفی مانند ارسال ایمیل خوش آمدگویی، پاسخ به سوالات مشتریان و برنامه ریزی‌های مختلف را بطور خودکار انجام داد. همچنین، ترفند و آمارهایی را در مورد نحوه تعامل با مشتری به کسب‌وکارها ارائه می‌کنند. از جمله این اعمال می‌توان به شناسایی موضوعات مورد علاقه کاربران اشاره کرد.

این پلتفرم از سال 2011 فعالیت خود را آغاز کرده است. دفتر اصلی این شرکت در سانفرانسیسکو است و در بسیاری از کشورهای دنیا مانند دوبلین، سیدنی و لندن شعبه دارند. جالب است بدانید که درآمد این شرکت در سال 2021 برابر 200 میلیون دلار بوده است که نشان از محبوبیت آن در میان کاربران دارد.

بیشتر بخوانید: هوش مصنوعی ADA چیست و چه کاربردهایی دارد؟

هوش مصنوعی Intercom چه ویژگی‌هایی دارد؟

کاربردهای هوش مصنوعی Intercom

این هوش مصنوعی کاربرد‌های گوناگون و جذابی دارد که باعث می‌شود برای کاربران (صاحبان کسب و کار، مشتریان) استفاده از این نرم افزار بسیار لذت بخش و جذاب باشد.

از جمله مواردی که می‌توان اشاره کرد، پشتیبانی 24 ساعته در 7 روز هفته برای مشتریان است. در کنار اینکه می‌توانند از چت‌بات مخصوص و سفارشی خود در این زمینه استفاده کنند. همچنین کیفیت و بهبود عملکرد این هوش مصنوعی به مراتب نسبت به سال‌های گذشته با پیشرفت تکنولوژی بسیار بهبود یافته است. در کنار موارد توصیف شده، استفاده از تبلیغات هدفمند که با تجزیه و تحلیل داده‌ها برای جذب مشتری بیشتر و بهتر صورت می‌گیرد بسیار کاربردی و جذاب است. که مجموع استفاده از این موارد باعث افزایش فروش برای صاحبان کسب و کار شده است.

برای آشنایی با هوش مصنوعی در پزشکی کلیک کنید!

مزایا و معایب هوش مصنوعی Intercom

مانند هر نرم افزار و هوش مصنوعی دیگری، هوش مصنوعی Intercom نیز مزایا و معایب بخصوص خود را دارد. در ادامه نگاهی به آن‌ها خواهیم داشت:

مزایای Intercom

  • پاسخ دهی خودکار و سریع: Intercom AI به کسب‌وکارها امکان می‌دهد تا پاسخ دهی به سوالات و نیازهای مشتریان را به صورت خودکار و سریع انجام دهند. این موضوع موجب افزایش رضایت مشتریان می‌شود.
  • شخصی سازی وظایف روتین: این هوش مصنوعی به کسب‌وکارها امکان می‌دهد تا وظایف روتین و تکراری را به صورت اتوماتیک انجام دهند. که باعث صرفه‌جویی در زمان و هزینه می‌شود.
  • تجزیه و تحلیل داده‌ها: اطلاعات و داده‌های مربوط به تعاملات مشتریان را جمع‌آوری و تجزیه‌وتحلیل می‌کند. که به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا الگوهای رفتاری مشتریان را شناسایی کرده و استراتژی‌های بهبود رابطه با مشتری را پیاده‌سازی کنند.
  • تجربه کاربری بهتر: با استفاده از Intercom AI، کسب‌وکارها می‌توانند تجربه کاربری بهتری را برای مشتریان خود ایجاد کنند. از جمله ارائه پاسخ‌های سریع و دقیق، بهبود مسیرهای مشتری و ارائه پیشنهادات شخصی‌سازی شده.
  • ادغام با سایر سیستم‌ها: هوش مصنوعی Intercom امکان ادغام با سیستم‌های دیگر مانند CRM، ایمیل مارکتینگ و سیستم‌های تجارت الکترونیکی را فراهم می‌کند، که باعث افزایش کارایی و بهره‌وری در کسب‌وکار می‌شود.

شما می‌توانید از هوش مصنوعی Rytr هم به عنوان دستیار نوشتن خود استفاده کنید و کار سنگین تولید محتوای خود را به آن بسپارید.

معایب Intercom

  • محدودیت در ارتباط با درک مفهوم: Intercom AI هنوز به مراتب محدودیت‌های درک مفهوم و ابهامات در تفسیر پیام‌های مشتری را دارد که می‌تواند به ارائه پاسخ‌های ناقص یا نادرست منجر شود.
  • حفظ حریم خصوصی: استفاده از هوش مصنوعی Intercom ممکن است باعث نگرانی در مورد حفظ حریم خصوصی مشتریان شود. به خصوص در مورد جمع‌آوری و استفاده از داده‌های شخصی و حساس آن‌ها!
  • نیاز به پیکربندی و تنظیم دقیق پارامترها: برای دستیابی به عملکرد بهینه، Intercom AI نیازمند پیکربندی و تنظیمات دقیق است که ممکن است نیاز به منابع زمانی و مالی بیشتری داشته باشد.
  • پاسخ‌های از پیش تعیین شده: این هوش مصنوعی ممکن است گاهی پاسخ‌های نامربوط و غیر انعطاف پذیری را ارائه دهد که باعث عدم رضایت مشتریان و کاهش کیفیت تجربه آن‌ها می‌شود.

Intercom AI چه قابلیت‌هایی دارد؟

امکانات و قابلیت‌های کلیدی Intercom AI

  1. استفاده از Chatbot‌ها: اینترکام AI به کسب‌وکارها امکان ساخت چت‌بات‌هایی را می‌دهد که می‌توانند به پرسش‌های رایج مشتریان پاسخ دهند و به آن‌ها کمک کنند یا حتی تراکنش‌ها را انجام دهند. این چت‌بات‌ها توسط این هوش مصنوعی پشتیبانی می‌شوند و می‌توانند به مرور زمان با فناوری یادگیری ماشین، از تعاملات خود برای بهبود پاسخ‌ها و پیشرفت مداوم استفاده کنند.
  2. استفاده از دستیاران مجازی یا Virtual Assistant: علاوه بر چت‌بات‌ها، اینترکام AI دستیاران مجازی را ارائه می‌دهد. این دستیاران می‌توانند با مشتریان در گفتگوهای طبیعی و روزمره ارتباط برقرار کنند. این دستیاران قادرند اهداف و نیازهای مخاطبین را درک کنند و پشتیبانی و راهنمایی شخصی‌ سازی شده‌ای ارائه دهند.
  3. اتوماسیون: این AI به کسب‌وکارها امکان اتوماسیون خودکار سازی وظایف و کارهای تکراری را می‌دهد. با اتوماسیون این فرآیندها، کسب‌وکارها می‌توانند عملیات خود را بهینه کنند و کارایی خود را افزایش دهند.

آنچه در هوش مصنوعی Intercom بررسی کردیم

در کل، هوش مصنوعی Intercom یک ابزار بسیار کاربردی است که می‌تواند روند کارها و وظایف شما را بسیار سریع‌تر کند. Intercom نه فقط مثل یک دستیار شخصی، بلکه فراتر از آن عمل می‌کند. پاسخدهی آنلاین به کاربران، انجام کارهای تکراری و خسته کننده و جمع‌آوری و تحلیل آمار، تنها بخشی از امکانات خارق‌العاده Intercom AI می‌باشد.

برچسب ها:

پیام بگذارید