پرش لینک ها
خانه » آموزش کار با هوش مصنوعی » استفاده از هوش مصنوعی MidJourney برای خلق تصاویر هنری با متن
هوش مصنوعی Midjourney

استفاده از هوش مصنوعی MidJourney برای خلق تصاویر هنری با متن

هوش مصنوعی Midjourney یکی از ابزارهای تولید تصویر محبوب است و بسیاری از افراد از آن استفاده کرده‌اند. به طور قابل اعتمادی جالب‌ترین نتایج را ایجاد می‌کند. اگر استفاده از آن خیلی عجیب و غریب نبود، به راحتی می‌توانست انتخاب برتر برای هر کسی باشد. برخلاف Stable Diffusion و DALL·E 2، نمی‌توانید میدجورنی را روی رایانه خود نصب کنید یا از یک برنامه وب با طراحی زیبا استفاده کنید. تنها راه دسترسی به آن از طریق Discord است. بله، درست خواندید: تنها راه استفاده از هوش مصنوعی Midjourney از طریق یک برنامه چت است. اما برای کیفیتی که به دست خواهید آورد ارزش کاوش را دارد.

در ادامه این هوش مصنوعی و نحوه استفاده از آن را به شما توضیح خواهیم داد. اما اگر علاقه‌مند به استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی برای خلق تصاویر هنری هستید، ابزار MidJourney فارسی ما در AIROOT را از دست ندهید. این ابزار پیشرفته امکان تبدیل متن به تصویر را به زبان فارسی فراهم می‌کند. برای دسترسی به امکانات این ابزار، به صفحه هوش مصنوعی میدجرنی فارسی مراجعه و تصاویر خلاقانه خود را ایجاد کنید.

معرفی هوش مصنوعی Midjourney

هوش مصنوعی Midjourney یک ابزار تبدیل متن به تصویر است که در حال حاضر صنعت خلاقیت را تکان می‌دهد. میدجورنی یک موسسه تحقیقاتی مستقل است که هوش مصنوعی‌ای ایجاد کرده که می‌تواند از توضیحات متنی، تصاویر دلخواه بسازد. بنابراین این برنامه شبیه به DALL-E از Open AI یا Stable Diffusion، یکی دیگر از پروژه‌های منبع باز است.

به دنبال یک لوگو برای کسب و کار خود، اثر هنری برای یک پروژه، یا تصویری برای گزارش هستید؟ یکی از راه‌های موثر، استفاده از ابزار هوش مصنوعی آنلاین است. شما می‌توانید از میان مجموعه‌ای از سایت‌ها انتخاب کنید. اما یکی از خدماتی که نتایج واقعا چشمگیر ارائه می‌دهد Midjourney است.

با این سازنده تصویر هوش مصنوعی، با وارد کردن متن، نوع تصویری را که می‌خواهید توصیف کنید. در عرض چند دقیقه، سایت چهار رندر عکس با کیفیت بالا ارائه می‌دهد.

Midjourney می‌تواند لوگوها، آثار هنری و دیگر گرافیک‌های چشمگیر را بر اساس توصیفات ذهنی شما ایجاد کند.

اگر با پرامپت نویسی خیلی آشنا نیستید پس مقاله پرامپت نویسی چیست را نگاهی بیندازید.

هوش مصنوعی Midjourney چیست؟

نحوه استفاده از هوش مصنوعی Midjourney

در ابتدا نسخه کوتاه نحوه استفاده از میدجورنی را با هم ببینیم:

  1. در Discord ثبت نام کنید.
  2. در Midjourney ثبت نام کنید و دعوت به کانال Midjourney Discord را بپذیرید.
  3. به کانال #Newbies بروید و /subscribe را تایپ کنید.
  4. برنامه Midjourney خود را انتخاب نمایید.
  5. به Discord برگردید و از /imagine برای شروع تولید تصاویر استفاده کنید.
  6. تصویری را که ساختید ویرایش کنید و ارتقا دهید.
  7. تصویر خود را ذخیره کنید.

برای ساخت عکس پروفایل می‌توانید از هوش مصنوعی Pfpmaker استفاده نمایید.

آموزش کار با هوش مصنوعی Midjourney

اکنون بیایید جزئیات دقیق کار با برنامه هوش مصنوعی Midjourney را بررسی کنیم.

مرحله ۱: ساخت یک حساب دیسکورد

Discord یک برنامه چت است. هرچند در ابتدا برای گیمرهایی طراحی شده بود که سعی می‌کردند تاکتیک‌ها را در حین بازی‌های آنلاین چند نفره مانند League of Legends و World of Warcraft هماهنگ کنند. بین گروه‌های بازی و سایر هنرها و جوامع سرگرمی بسیار محبوب است. دلیلی وجود دارد که میدجورنی از Discord استفاده می‌کند، حتی اگر از بیرون کمی پیچیده به نظر بیاید.

قبل از اینکه بتوانید حتی از هوش مصنوعی Midjourney استفاده کنید، باید یک حساب Discord باز کنید. ثبت نام در دیسکورد رایگان است، بنابراین به سایت Discord بروید و اگر در حال حاضر یک حساب کاربری ندارید، یک حساب بسازید.

ساخت یک حساب دیسکورد برای راه اندازی هوش مصنوعی Midjourney

مرحله ۲: ثبت نام در Midjourney

هنگامی که یک حساب Discord ساختید، به وب‌سایت Midjourney بروید و روی Join the Beta کلیک کنید.

نحوه ثبت نام در هوش مصنوعی Midjourney

با این کار یک دعوت‌نامه برای پیوستن به کانال Midjourney Discord باز می‌شود. روی Accept Invite کلیک کنید و وارد شوید.

نحوه ثبت نام در هوش مصنوعی Midjourney

وارد حساب کاربری خود شوید. پنجره‌های اولیه یا پیام‌هایی که ظاهر می‌شوند را ببندید.

برای پیوستن به انجمن‌های میدجورنی، روی دکمه در نوار سمت چپ برای سرچ سرورهای عمومی کلیک کنید. در میان انجمن‌های ویژه، به دنبال Midjourney باشید یا برای یافتن آن، Midjourney را در قسمت جستجو تایپ کنید. برای دسترسی به آن، Midjourney را انتخاب کنید. سپس روی دکمه Join Midjourney در بالا کلیک کنید.

نحوه ثبت نام در هوش مصنوعی Midjourney

مرحله ۳: پیوستن به Newbie میدجورنی و خرید اشتراک

میدجورنی در حال حاضر هیچ نسخه رایگانی را ارائه نمی‌دهد بنابراین باید برای ادامه کار، یک اشتراک تهیه کنید.

برای اشتراک در طرح هوش مصنوعی Midjourney، به یکی از اتاق‌های تازه‌واردها (به نام‌هایی مانند #newbieies-14 و #newbies-44) بروید.

نوار کناری سمت چپ گروه‌های تازه‌وارد را در زیر room های تازه‌کار نشان می‌دهد. برای دسترسی به یکی از اتاق‌ها کلیک کنید. برای مشاهده تصاویری که ربات هوش مصنوعی Midjourney برای سایر کاربران ایجاد کرده است، صفحه را به بالا و پایین اسکرول نمایید.

پیوستن به Newbie و خرید اشتراک هوش مصنوعی Midjourney

در کادر پیام، /subscribe را تایپ کنید و enter یا return را بزنید. این همان چیزی است که دستور اسلش نامیده می‌شود و نحوه تعامل شما با ربات‌های Discord مانند Midjourney است. شما فقط به Midjourney می‌گویید که می‌خواهید عضو شوید.

با این کار لینکی باز می‌شود که از شما می‌خواهد برای یک طرح پولی Midjourney ثبت نام کنید.

اشتراک میدجورنی از 10 دلار در ماه برای Basic Plan با ۲۰۰ تولید تصویر در ماه شروع می‌شود و تا 120 دلار در ماه برای برنامه Mega افزایش می‌یابد، که چیزی در حدود ۳۶۰۰ تصویر تولید شده توسط هوش مصنوعی به سرعت و به صورت نامحدود به شما ارائه می‌دهد.

پیوستن به Newbie و خرید اشتراک هوش مصنوعی Midjourney

پس از ثبت نام، به Discord برگردید. الان می‌توانید شروع به استفاده از میدجورنی کنید.

مرحله ۴: ایجاد اولین تصویر خود با هوش مصنوعی Midjourney

Midjourney برای استفاده توسط جامعه هنرمندان طراحی شده است (به همین دلیل است که در Discord اجرا می‌شود)، اما کانال‌های #Newbies می‌توانند بسیار آشفته باشند. افراد زیادی هستند که دائما درخواست و پرامپت ارسال می‌کنند. (پیمایش در کانال‌های مختلف یک راه عالی برای یادگیری این است که چه چیزی کار می‌کند و چه چیزی مفید نیست.)

ساخت اولین تصویر خود با هوش مصنوعی Midjourney

اگر کاربر پولی هستید، می‌توانید دستورات را از طریق پیام‌های مستقیم به ربات Midjourney Discord ارسال کنید. به‌طور پیش‌فرض، آنها همچنان در گالری اعضا به صورت عمومی قابل مشاهده خواهند بود. اگر می‌خواهید تصاویر خصوصی ایجاد کنید، باید در برنامه‌های گران‌تر Pro یا Mega مشترک شوید.

فعلا بیایید در کانال #تازه‌کارها، کار را ادامه دهیم. اما اگر برای یک طرح پولی ثبت‌نام کرده‌اید و می‌خواهید فضای آرام‌تری برای کار داشته باشید، روی Rot Midjourney کلیک کنید و یک پیام مستقیم برای آن بفرستید.

ساخت اولین تصویر خود با هوش مصنوعی Midjourney

دستور /imagine را در کادر Message وارد کنید و سپس یک پرامپت را در باکس تایپ نمایید و Enter یا return را فشار دهید. می‌توانید هر چیزی را که می‌خواهید بنویسید، اما اگر برای شروع به الهام‌گیری نیاز دارید، در اینجا چند مورد وجود دارد که باید امتحان کنید:

A Canadian man riding a moose through a maple forest, impressionist painting.

A hyper-realistic render of a mermaid swimming through a green kelp forest surrounded by fish.

یک دقیقه یا بیشتر منتظر بمانید، چهار عکس از درخواست خود خواهید داشت که حداقل یکی از آنها عالی خواهد بود.

می‌خواهید بدانید چگونه یک پرامپت موثر برای میدجورنی بنویسید و با مثال‌های آن آشنا شوید؟ پس این مثاله را در سایت مطالعه کنید.

ساخت اولین تصویر خود با هوش مصنوعی Midjourney

مرحله ۵: ادیت تصاویر تولید شده با میدجورنی

حالا بیایید ببینیم چگونه با متغیرهای مقیاس و تغییرات، تصویر ایجاد شده با هوش مصنوعی Midjourney را ویرایش کنیم؟

در زیر هر مجموعه‌ای از تصاویری که تولید می‌کنید، هشت دکمه را مشاهده خواهید کرد: U1، U2، U3، U4، V1، V2، V3، و V4.

ادیت تصاویر تولید شده با هوش مصنوعی Midjourney

اگر از نسخه‌های Midjourney قبل از V5 استفاده می‌کنید، دکمه‌های U، تصویر انتخاب‌شده را ارتقا می‌دهند، و یک نسخه جدید و بزرگتر با جزئیات اضافی ایجاد می‌کنند. در نسخه‌های جدیدتر، مدل‌ها به‌طور پیش‌فرض تصاویری با ابعاد 1024×1024 پیکسل تولید می‌کنند، بنابراین دکمه‌های U فقط آنها را برای ویرایش‌های بیشتر و ذخیره آسان‌تر جدا می‌کنند.

دکمه‌های V چهار تغییر جدید از تصویر انتخابی را ایجاد می‌کنند که از نظر سبک و ترکیب با آن مطابقت دارند.

همچنین یک دکمه Re-roll وجود دارد که دستور شما را دوباره اجرا می‌کند و چهار تصویر جدید می‌سازد.

همه این دکمه‌ها به شما امکان می‌دهند تا نوع خروجی‌های Midjourney را تنظیم کنید و بهتر کنترل نمایید.

پیشنهاد می‌کنم مقاله پرامپت نویسی برای هوش مصنوعی بینگ را نیز در سایت بخوانید.

نحوه ویرایش تصاویر با pan  و zoom در هوش مصنوعی Midjourney

اگر تصویر خود را با استفاده از دکمه‌های U با آخرین نسخه Midjourney انتخاب کنید، به چند کنترل اضافی دسترسی خواهید داشت. برخی از آنها وابسته به زمینه هستند، اما عبارتند از:

  • Vary (قوی) و Vary (نامحسوس) که در نسخه Midjourney 5.2 موجود است چهار سری جدید از تصویر انتخابی ایجاد می‌کنند.
  • با کوچک‌نمایی 2 برابر (Zoom Out 2x) و کوچک‌نمایی 1.5 برابر (Zoom Out 1.5x) تصویر خود را کوچک کنید و به طور خودکار محتوای بیشتری بر اساس پرامپت اصلی و آنچه که Midjourney قبلا ایجاد کرده است تولید کنید.
  • زوم سفارشی (Custom Zoom) به شما این امکان را می‌دهد که تصویر خود را زوم کنید و همزمان یک پرامپت اضافی بیفزایید. به‌عنوان مثال، آن را به عنوان یک قطعه هنری در قاب روی دیوار نمایش دهید.
  • چهار فلش Pan به طور خودکار تصویر شما را در جهت انتخاب شده بر اساس محتوای موجود و پرامپت اصلی توسعه می‌دهند. هنگامی که به صورت افقی یا عمودی حرکت می‌کنید، فقط می‌توانید به حرکت در آن جهت ادامه دهید.
  • Make Square یک تصویر متحرک را به یک برش مربعی تبدیل می‌کند.

ویرایش تصاویر با pan  و zoom در هوش مصنوعی Midjourney

با بازی کردن با گزینه‌های مختلف، می‌توانید تصاویر تولید شده خود را به صحنه‌های بسیار بزرگتری گسترش دهید.

نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است که در حالی‌که دستورات Pan می‌تواند تصاویری بزرگتر از 1024×1024 پیکسل ایجاد کند، دستورات Zoom نمی‌توانند. این بدان معنی است که تصاویر کوچک شده شما وضوح کمتری نسبت به تصویر اصلی خواهند داشت.

چطور می‌توان از هوش مصنوعی برای تولید محتوا، ترجمه یا پاسخ به سوالاتمان استفاده کنیم؟ برای این کار باید مهندسی پرامپت را بدانید.

مرحله ۶: ذخیره تصویر ایجاد شده خود

هنگامی که از عکس تولید شده خود رضایت داشتید، روی تصویر کلیک کنید تا در اندازه کامل باز شود. سپس روی تصویر کلیک راست کرده و Save image را انتخاب کنید.

ذخیره تصویر ایجاد شده خود با هوش مصنوعی Midjourney

یافتن Prompt های Midjourney

دستورات و پرامپت های مختلفی وجود دارد که می‌توانید برای مشاهده و مدیریت تعاملات خود در فیلد پایین اجرا کنید. روی فیلد کلیک کنید و “/” را تایپ نمایید. لیست را به پایین اسکرول کنید تا تمام Command های موجود را ببینید.

یافتن پرامپت های هوش مصنوعی Midjourney

نحوه مدیریت تنظیمات سایت هوش مصنوعی Midjourney

Midjourney تنظیمات و گزینه‌های مختلف زیادی دارد. دستور /settings یک میانبر مفید است که به شما امکان می‌دهد مقادیر پیش‌فرض را برای برخی از موارد تنظیم کنید. این شامل موراد زیر است:

  • منوی بازشونده (dropdown) به شما امکان می‌دهد نسخه‌ای از الگوریتم Midjourney که می‌خواهید استفاده کنید را برگزینید، از جمله مدل‌های Niji، که تصاویری به سبک انیمه تولید می‌کنند.
  • حالت RAW، Stylize low، Stylize med، Stylize high، و Stylize very high تعیین می‌کنند که سبک هنری پیش‌فرض میدجورنی چقدر قوی روی تصاویر شما اعمال شود.
  • حالت توربو (Turbo mode) تصاویر را تقریبا چهار برابر سریع‌تر تولید می‌کند، حالت سریع حالت پیش‌فرض است و حالت Relax حالت رایگان و نامحدود برای مشترکین طرح Pro است.
  • حالت تنوع زیاد (High Variation Mode) و حالت تنوع پایین (Low Variation Mode) تعیین می‌کنند که در هنگام استفاده از دکمه‌های V چقدر تنوع وجود دارد.
  • مود Remix به شما امکان می‌دهد هنگام ایجاد تغییرات جدید، جنبه‌های پرامپت خود را تغییر دهید. کنترل بیشتری به شما می‌دهد، اما می‌تواند اوضاع را بسیار پیچیده‌تر کند.
  • حالت عمومی (Public) و مود مخفی (Stealth) تنظیم می‌کنند که تصاویری که ساختید به طور پیش‌فرض عمومی یا خصوصی باشند.

نحوه مدیریت تنظیمات سایت هوش مصنوعی Midjourney

معایب هوش مصنوعی Midjourney

  1. با Midjourney.ai می‌توانید تصاویر دیجیتالی را از یک پرامپت متنی با سرعت نسبتا بالایی ایجاد کنید. اگر واقعا می‌خواهید از تصاویر استفاده کنید و نه صرفا برای سرگرمی، برای شما هزینه دارد. البته شاید این مورد یک نقطه ضعف جدی نباشد.
  2. اما از دیگر مشکلات هوش مصنوعی Midjourney، مسئله مالکیت است. تصاویری که با میدجورنی می‌سازید به شما تعلق ندارند. می‌توانید از آنها (با محدودیت) حتی به صورت تجاری استفاده کنید. اما ممکن است توسط سایر کاربران برای ریمیکس نیز استفاده شود. Midjourney موفق‌ترین آثار خلاقانه از جمله پیام‌های متنی را در وب‌سایت خود نمایش می‌دهد.

این یک گالری چشمگیر است، اما آیا این واقعا همان چیزی است که برای CGI خود از نظر استفاده و حقوق مالکیت می‌خواهید؟ زیرا هر تصویر ایجاد شده با Midjourney می‌تواند به طور کاملا قانونی توسط افراد دیگر با تغییرات کوچک و سپس (محدود) تجاری استفاده شود. این شاید بزرگترین نقطه ضعف این ابزار باشد.

سخن پایانی

همانطور که می‌بینید، شروع به کار با میدجورنی آنقدرها که در ابتدا به نظر می‌رسید، فرآیند دشواری نیست. هوش مصنوعی Midjourney یک ابزار قدرتمند با طیف گسترده‌ای از ویژگی‌ها است، و هنگامی که شروع به استفاده از آن کنید، متوجه دلیل محبوبیت آن می‌شوید.

با کمک ابزار میدجورنی می‌توانید با پرامپت‌های متنی ساده، تصاویری با وضوح بالا ایجاد کنید. در این مقاله به نحوه استفاده از Midjourney و قابلیت‌های بی‌نظیر آن پرداختیم. خوشحال می‌شویم نظر شما در رابطه با این هوش مصنوعی بدانیم.

سوالات متداول با هوش مصنوعی Midjourney

  • آیا تصاویر ایجاد شده من با هوش مصنوعی Midjourney در دسترس دیگران قرار می‌گیرد؟

بله، به طور پیش‌فرض Midjourney این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که تصاویر شما را برای ریمیکس‌های دیگر کاربران در دسترس قرار دهد. با این حال، می‌توانید با پرداخت هزینه ماهانه 20 یورو از این امر جلوگیری کنید و تصاویر خود را خصوصی نگه دارید.

  • آیا میدجورنی رایگان است؟

در ابتدا، Midjourney یک نسخه رایگان آزمایشی ارائه داد که از طریق آن می‌توانستید با درخواست تعداد محدودی تصویر، این سرویس را آزمایش کنید. متأسفانه، سایت فعلا این نسخه رایگان را متوقف کرد و مدیر عامل این اقدام را به دلیل افزایش کاربران جدید دانست. بنابراین اکنون گزینه‌ای جز ثبت نام در یکی از طرح‌های اشتراک پولی باقی نمی‌ماند.

برچسب ها:

پیام بگذارید