پرش لینک ها
خانه » آموزش کار با هوش مصنوعی » معرفی بهترین پرامپت ها برای چت جی پی تی
پرامپت چت جی پی تی چیست و چه کار می‌کند؟

معرفی بهترین پرامپت ها برای چت جی پی تی

ChatGPT با اختلاف محبوب‌ترین هوش مصنوعی بین کاربران ایرانی است؛ این موضوع را از مقایسه تعداد کاربران ایرانی چت جی پی تی با کاربران ایرانی دیگر هوش مصنوعی‌ها می‌توان متوجه شد. در این مقاله قصد داریم به توضیح کامل درباره پرامپت چت جی پی تی بپردازیم.

پرامپت در خروجی نهایی چت جی پی تی یا دیگر ربات‌های مشابه تاثیر زیادی می‌گذارد. اگر از بهترین پرامپت استفاده کنید، خروجی با کیفیتی را از آن دریافت می‌کنید.

پرامپت چت جی پی تی چیست؟

اگر تا به حال با چت جی پی تی کار نکرده باشید یا از کاربران تازه وارد آن باشید، احتمالا با واژه پرامپت آشنایی ندارید؛ پرامپت همان دستوری است که به ربات هوش مصنوعی می‌دهید تا درخواست شما را انجام دهد.

برای مثال، دستور “ایرادات این متن را برای من مشخص کن” را می‌توان به عنوان یک پرامپت شناخت. البته پرامپت یا دستور باید به صورت کامل و هوشمندانه به ChatGPT یا سایر ربات‌های مشابه گفته شود تا بهترین خروجی را دریافت کنید.

برای اطلاعات بیشتر در رابطه با اینکه پرامپ چیست مقاله ما را مطالعه کنید.

بهترین پرامپت‌های چت جی پی تی

پرامپت‌های چت جی پی تی یا هر هوش مصنوعی دیگری با توجه به موضوعی که مدنظر دارید، متفاوت است؛ به همین دلیل نمی‌توان دستور یکسانی را برای تمام موضوعات در نظر گرفت. با این حال، در ادامه برخی از بهترین پرامپت‌های چت جی پی تی را به شما معرفی خواهیم کرد.

بهترین پرامپت چت جی پی تی

 

اگر قصد دارید بدون ساخت اکانت یا تغییر آی‌پی به چت جی پی تی 4 متصل شوید، روی عبارت “چت با هوش مصنوعی فارسی” کلیک کنید. با استفاده از Airoot می‌توانید اتصال آسان به ربات‌های هوش مصنوعی دلخواهتان را تجربه کنید.

1. پرامپ ساده‌سازی مشکل به وجود آمده و بهترین راه‌حل آن

اگر مشکل یا مسئله‌ای برایتان به وجود آمده است و از چت جی پی تی درخواست ساده‌سازی آن مشکل و ارائه‌ راه‌حل را دارید، بهتر است از پرامپت زیر استفاده کنید:

My problem is the (موضوع موردنظر) . Please simplify it and tell me the best solution.

در این‌جا شما ابتدا مشکل موردنظر خود را بیان می‌کنید و سپس از چت جی پی تی درخواست ساده‌سازی مشکلات را خواهید داشت؛ در نهایت هم بهترین راه‌حل مشکل به وجود آمده را درخواست می‌کنید.

بیشتر بخوانید: چگونه از چت جی پی تی در ترجمه استفاده کنیم؟

2. پرامپ دریافت ایده برای طراحی وب‌سایت

بسیاری از کاربرانی که مشغول طراحی وب‌سایت هستند، از چت جی پی تی ایده‌ دریافت می‌کنند. شما می‌توانید بهترین ایده‌ها برای طراحی و ساختار وب‌سایت موردنظر خود را از این ربات درخواست کنید.

I am planning to design a website. This site is about (موضوع سایت). What is the best structure for designing this site?

در این‌جا ابتدا کار خود که طراحی وب‌سایت است را بیان می‌کنید؛ سپس موضوع سایت موردنظر را می‌گویید و در نهایت هم ارائه بهترین ساختار مناسب برای طراحی سایتتان را درخواست می‌کنید.

3. مقایسه دو مورد با یکدیگر؛ بهترین پرامپت چت جی پی تی برای مقایسه

اگر قصد مقایسه دو مورد با یکدیگر را دارید، به راحتی می‌توانید با دادن بهترین پرامپت چت جی پی تی در این زمینه، این کار را انجام دهید. توجه داشته باشید که این مقایسه باید کامل و دقیق باشد.

I am comparing (مورد اول را بگویید) and (مورد دوم را بگویید). I want you to tell me all the features of these two items and compare them with each other.

در این پرامپت، ابتدا به چت جی پی تی اعلام می‌کنید که در حال مقایسه این دو مورد با یکدیگر هستید. سپس از ربات درخواست می‌کنید که تمام ویژگی‌های این دو مورد گفته‌شده را به شما بگوید و آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کند.

4. پرامپ دریافت بهترین منابع آموزشی برای یادگیری موضوع موردنظر

شما می‌توانید با ارائه بهترین پرامپت برای چت جی پی تی، بهترین منابع آموزشی برای یادگیری موضوعاتی که مدنظر دارید را دریافت کنید. منابع معرفی‌شده بدون شک بیشترین کمک را به یادگیری شما خواهند کرد.

I want to know more about (موضوع موردنظر). Please introduce me to the best sources for learning this .(موضوع موردنظر)

در این پرامپت ابتدا به ربات موضوعی که قصد دارید درباره آن بیشتر بدانید را معرفی کردید. سپس از ربات درخواست می‌کنید تا بهترین منابع آموزشی برای یادگیری موضوع موردنظرتان را به شما معرفی کند.

نحوه نوشتن پرامپت برای چت جی پی تی

5. پرامپ برای دریافت اطلاعات کامل درباره موضوع موردنظر

شما می‌توانید از چت جی پی تی درباره موضوعی که در ذهن خود دارید، اطلاعات کاملی دریافت کنید. این موضوع می‌تواند کالا یا هر مورد دیگری باشد. البته توجه داشته باشید که برخی از اطلاعات ارائه‌شده توسط این ربات‌ها هم ممکن است کاملا درست نباشند.

I want to get complete information from (موضوع موردنظر). Check the (موضوع موردنظر) completely.

در این‌جا ابتدا به ربات اعلام می‌کنید که می‌خواهید درباره موضوع موردنظر اطلاعات کاملی به دست آورید. سپس به چت جی پی تی می‌گویید که آن موضوع را برای شما به صورت کامل بررسی کند.

بیشتر بخوانید: استفاده از چت جی پی تی برای نوشتن کدهای بدون باگ

آنچه در پرامپ برای چت جی پی تی معرفی کردیم

در این مقاله به معرفی بهترین پرامپت چت جی پی تی پرداختیم. شما می‌توانید با استفاده از پرامپت‌های گفته‌شده، بهترین خروجی را از این ربات‌ها دریافت کنید. با دانستن نحوه استفاده از چت جی پی تی به صورت بهینه و مناسب میتوانید بهترین خروجی را از این چت بات بگیرید.

سوالات متداول پرامپ چت جی پی تی

پرامپت چیست؟

پرامپت همان دستوری است که به ربات هوش مصنوعی می‌دهید.

چرا استفاده از پرامپت صحیح اهمیت بالایی دارد؟

اگر از بهترین پرامپت‌ها استفاده کنید، بهترین خروجی این ربات‌ها را مشاهده خواهید کرد.

پیام بگذارید