پرش لینک ها
خانه » آموزش کار با هوش مصنوعی » چت بات چیست؟ بررسی مزایا و کاربرد مهم‌ترین ChatBotها
چت بات چیست؟ معرفی مزایا و کاربرد ChatBot

چت بات چیست؟ بررسی مزایا و کاربرد مهم‌ترین ChatBotها

در سال‌های گذشته، بسیاری از کاربران چت‌ بات و ربات‌های هوش مصنوعی را نمی‌شناختند. رفته رفته با گذر زمان، چت بات‌ها نقش خود را پررنگ‌تر کرده و به زندگی تعداد زیادی از کاربران در فضای مجازی، راه پیدا کردند. در این مقاله از Airoot قصد داریم به سوال چت بات چیست؟ پاسخ دهیم و به معرفی مزایا و کاربردهای آن بپردازیم.

نگاهی کلی به چت بات

چت بات‌ها به عنوان یک نرم‌افزار هوش مصنوعی شناخته می‌شوند که می‌توانند در قالب‌های مختلف با انسان مکالمه و گفتگو کنند؛ Chat Bot‌ها می‌توانند با شما صحبت کنند، به سوالاتتان پاسخ دهند، برخی از پروژه‌ها و کارهای شما را انجام دهند و حتی با شما شوخی کنند.

در گذشته انجام تمام این کارهای گفته‌شده توسط یک ربات بسیار دور از دسترس بود؛ اما امروزه با وجود هوش مصنوعی و ربات‌های مبتنی بر آن، تمام این موارد محقق شده‌است.

به زبان ساده، چت‌ بات‌ها را می‌توان به یک برنامه کامپیوتری تشبیه کرد که می‌تواند با انسان به زبان خودش گفتگو کند. تمام آن‌ها از AI یا همان هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی بهره می‌گیرند؛ در این شرایط، به راحتی می‌توانند منظور و لحن صحبت شما را درک کرده و به شکل مناسب به آن پاسخ دهند.

معرفی مهم‌ترین چت بات‌ها

همانطور که گفته شد، امروزه چت بات‌های زیادی به وجود آمده‌اند؛ به همین دلیل، تشخیص اینکه کدام یک از آن‌ها مهم‌تر از دیگری است، کار دشواری خواهد بود. با این حال می‌توانیم چند چت بات مهم که کاربران زیادی دارند را به شما معرفی کنیم.

1. چت جی پی تی

Chat GPT نام یکی از مهم‌ترین و پرطرفدارترین چت بات‌های جهان است و کاربران بسیار زیادی دارد. این AI توسط شرکت OpenAI عرضه‌ شده و تنوع کاربری بالایی دارد. توانایی های این ربات هوشمند شامل موارد زیر است:

آشنایی با چت بات

2. Bing

بینگ هم نام یکی دیگر از چت بات‌های هوش مصنوعی است که شباهت زیادی به چت جی پی تی دارد. این ربات به شما اجازه می‌دهد که به به‌روزترین اطلاعات موجود در اینترنت دسترسی داشته باشید. می‌توانید با خیال راحت سوالات خود را از بینگ بپرسید و در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخ آن‌ها را دریافت کنید.

برای نوشتن پرامپ برای بینگ می‌توانید مقاله ما را مطالعه کنید.

3. جسپر (Jasper)

هوش مصنوعی جاسپر هم که به تازگی معروف شده‌است، بیشتر برای تولید محتوای متنی و پرسش و پاسخ به وجود آمده‌است. شما می‌توانید با استفاده از ربات هوش مصنوعی جسپر، مقالات طولانی زیادی تولید کنید. یکی از توانایی‌های منحصربه‌فرد و جذاب چت بات Jasper، توانایی تولید متن به بیش از 50 قالب مختلف است.

4. Google Bard

هوش مصنوعی جمینی که در گذشته گوگل بارد نام داشت، یکی از پرطرفدارترین، محبوب‌ترین و پرکاربرترین چت بات حال حاضر در جهان است. Gemini قابلیت‌های بسیار زیادی دارد و همین مسئله باعث می‌شود که کاربران زیادی از آن استفاده کنند. شما می‌توانید پیچیده‌ترین مسائل ریاضی را هم با این چت بات هوشمند حل کنید.

چت بات جمینی

5. Airoot؛ بهترین چت بات ایرانی

احتمالا شما هم به دنبال چت با هوش مصنوعی فارسی هستید. از آن‌جایی که تمام چت بات‌های معرفی‌شده تاکنون خارجی بودند، بد نیست به معرفی Airoot به عنوان بهترین چت بات ایرانی هم بپردازیم.

Airoot یک چت بات ایرانی است که کاربران زیادی دارد؛ با توجه به بازخورد و تعداد کاربران، می‌توانیم آن را به عنوان بهترین چت بات فارسی معرفی کنیم. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این ربات، سرعت بالای آن است. پردازش سریع و کارآمد Airoot باعث می‌شود که بتوانید در زمان خود صرفه‌جویی کنید و به پاسخ تمام سوالات خود دست پیدا کنید.

مزایای استفاده از چت بات چیست؟

استفاده از چت بات مزایای بی‌شماری دارد. اگر کسب و کاری دارید که باید به صورت 24 ساعته در خدمت مشتریان باشید و به سوالات آن‌ها پاسخ دهید، می‌توانید از چت بات کمک بگیرید. این ربات‌های هوش مصنوعی می‌توانند به صورت 24 ساعته و در 7 روز هفته پاسخ مشتریان و کاربران شما را در سریع‌ترین زمان ممکن بدهند. به همین دلیل، می‌توانید میزان رضایت مشتریان خود را با استفاده از چت بات افزایش دهید.

جمع‌آوری اطلاعات به صورت یک‌جا هم یکی دیگر از مزایای چت بات‌ها است. به جای جست‌وجوهای چند ساعته در اینترنت و گوگل برای یافتن پاسخ‌ سوال‌ها یا جمع‌آوری اطلاعات، می‌توانید تمام آن‌ها را در جایی متمرکز به صورت یک‌جا داشته باشید.

هدف اصلی به وجود آمدن ربات‌های هوش مصنوعی، کاهش هزینه‌ها بوده‌است. چت بات‌ها می‌توانند بسیاری از کارها را انجام دهند که دیگر برای انجام آن‌ها نیاز به نیروی انسانی نخواهید داشت. به همین دلیل، هزینه‌ها تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند.

کاربردهای متنوع چت بات‌ها

احتمالا بعد از توضیحاتی که تا به حال ارائه شد، برای شما هم این سوال به وجود می‌آید که کاربرد چت بات چیست؟ در ادامه به این سوال پاسخ جامع و کاملی خواهیم داد.

چت بات‌ها کاربردهای مختلفی دارند؛ آموزش یکی از آن‌ها است. چت بات‌ها می‌توانند مباحث مختلفی را به دانش‌آموزان، دانشجویان و سایر فراگیران آموزش دهند. حتی آن‌ها می‌توانند برخی از تکالیف را هم تصحیح کرده و در این امر به دبیران و معلمان کمک کنند.

انجام پروژه‌های مختلف هم توسط چت بات‌ها امکان‌پذیر است. در واقع شما می‌توانید پروژه‌های مختلف تولید مقاله، ترجمه، ویرایش و حتی کدنویسی را با استفاده از ربات‌های هوش مصنوعی انجام دهید.

سرگرمی و پرکردن اوقات فراغت هم یکی از ساده‌ترین کاربردهای چت بات است. شما می‌توانید هر زمان که احساس کردید، با این ربات‌ها صحبت کنید، از آن‌ها سوال بپرسید، با آن‌ها بازی کنید و سرگرم شوید.

آنچه در مقاله “چت بات چیست” خواندیم!

در این مقاله به معرفی مفهوم چت بات و کاربردها و مزایایی که دارد، پرداختیم. علاوه بر این، نام محبوب‌ترین و بهترین چت بات‌های جهان را بیان کردیم. امیدواریم بتوانید با شناخت چت بات‌ها، از آن‌ها بهترین استفاده را داشته باشید.

سوالات متداول در رابطه با چت بات

مزایای چت بات چیست؟

کاهش هزینه‌ها، افزایش رضایت مشتریان، جمع‌آوری اطلاعات و… از مزایای استفاده از ربات‌های هوش مصنوعی هستند.

کاربرد چت بات چیست؟

آموزش، سرگرمی، انجام پروژه‌های مختلف و… از کاربردهای چت بات‌ها هستند.

بهترین چت بات ایرانی کدام است؟

بین چت بات‌های ایرانی، چت بات Airoot را می‌توان به عنوان بهترین Chat Bot ایرانی دانست.

برچسب ها:

پیام بگذارید