پرش لینک ها
خانه » آموزش کار با هوش مصنوعی » هوش مصنوعی (AI) چیست و چرا در سال 2024 اهمیت دارد؟
هوش مصنوعی چیست؟

هوش مصنوعی (AI) چیست و چرا در سال 2024 اهمیت دارد؟

هوش مصنوعی (AI) در حال حاضر یکی از ترندترین کلمات در فناوری است و دلیل خوبی هم دارد. در چند سال گذشته شاهد چندین نوآوری و پیشرفت بوده‌ایم که قبلا صرفا در حوزه علمی تخیلی بوده‌اند و به آرامی به واقعیت تبدیل شده‌اند. در این مقاله به آموزش هوش مصنوعی چیست به زبانی ساده می‌پردازیم و نحوه عملکرد، مزایا و معایب و برنامه‌های کاربردی آن را بررسی می‌کنیم.

آنچه خواهیم خواند:

معرفی هوش مصنوعی (Artificial Intelligence)

هوش مصنوعی (AI) شبیه‌سازی هوش انسانی در ماشین‌هایی است که طوری برنامه‌ریزی شده‌اند که مانند انسان فکر و عمل کنند. یادگیری، استدلال، حل مسئله، ادراک و درک زبان همگی نمونه‌هایی از توانایی‌های شناختی آن هستند.

هوش مصنوعی روشی برای ایجاد یک کامپیوتر، یک ربات کنترل‌شده توسط کامپیوتر یا یک نرم‌افزار است که مانند ذهن انسان، هوشمندانه فکر کند. هوش مصنوعی با مطالعه الگوهای مغز انسان و با تجزیه و تحلیل فرآیند شناختی انجام می‌شود. نتیجه این مطالعات باعث توسعه نرم‌افزارها و سیستم‌های هوشمند می‌شود.

انواع دسته‌های هوش مصنوعی

هنگام بحث در مورد هوش مصنوعی، تشخیص بین دو دسته کلی رایج است: هوش مصنوعی ضعیف و هوش مصنوعی قوی. اما در کل هوش مصنوعی در ۳ گروه دسته‌بندی می شود. بیایید این دسته‌ها را بشناسیم و ببینیم منظور از هوش مصنوعی قوی یا ضعیف جیست و ویژگی‌های هر نوع را بررسی کنیم:

هوش مصنوعی ضعیف یا Weak یا Narrow AI

هوش مصنوعی ضعیف به سیستم‌های هوش مصنوعی اطلاق می‌شود که برای انجام وظایف خاصی طراحی شده‌اند و فقط به آن وظایف محدود می‌شوند. این سیستم‌های هوش مصنوعی در عملکردهای تعیین شده خود عالی هستند اما فاقد هوش عمومی هستند.

نمونه‌هایی از هوش مصنوعی ضعیف شامل دستیارهای صوتی مانند سیری یا الکسا، الگوریتم‌های توصیه‌کننده و سیستم‌های تشخیص تصویر است. Weak AI در محدوده‌های از پیش تعریف شده عمل می‌کند و نمی‌تواند فراتر از حوزه تخصصی خود تعمیم یابد.

هوش مصنوعی Strong یا General AI

نام دیگر هوش مصنوعی قوی، عمومی است که به سیستم‌های Artificial Intelligence اطلاق می‌شود که دارای هوش در سطح انسانی هستند یا حتی در طیف گسترده‌ای از وظایف از هوش انسانی پیشی می‌گیرند.

Strong AI قادر به درک، استدلال، یادگیری و به کارگیری دانش برای حل مسائل پیچیده به روشی مشابه شناخت انسان خواهد بود. با این حال، توسعه هوش مصنوعی قوی هنوز تا حد زیادی تئوری است و تا به امروز محقق نشده است.

ابرهوش مصنوعی Superintelligence

هوش مصنوعی فرضی که در تمام جنبه‌ها از هوش انسانی پیشی می‌گیرد، به طور بالقوه قادر به حل مشکلات پیچیده و ایجاد پیشرفت‌هایی فراتر از درک انسان است.

دسته‌های هوش مصنوعی چیست؟

انواع هوش مصنوعی به چند دسته تقسیم می‌شود؟

انواع مختلف هوش مصنوعی عبارتند از:

۱. صرفا واکنشی (Purely Reactive)

این ماشین‌ها هیچ حافظه یا داده‌ای برای کار ندارند و فقط در یک زمینه کاری تخصص دارند. به عنوان مثال، در یک بازی شطرنج، ماشین، حرکات را مشاهده می‌کند و بهترین تصمیم ممکن برای برنده شدن را می‌گیرد.

۲. حافظه محدود (Limited Memory)

این ماشین‌ها داده‌های قبلی را جمع‌آوری کرده و به افزودن آن به حافظه خود ادامه می‌دهند. آنها حافظه یا تجربه کافی برای تصمیم‌گیری صحیح دارند، اما حافظه حداقل است. به عنوان مثال، این دستگاه می‌تواند یک رستوران را بر اساس داده‌های مکان جمع‌آوری‌شده پیشنهاد کند.

۳. نظریه ذهن (Theory of Mind)

این نوع هوش مصنوعی می‌تواند افکار و احساسات را درک کند و همچنین به صورت اجتماعی تعامل داشته باشد. با این حال، ماشینی بر اساس این نوع هنوز ساخته نشده است.

۴. خودآگاهی (Self-Aware)

ماشین‌های خودآگاه نسل آینده این فناوری‌های جدید هستند. آنها باهوش، تعاملی و آگاه خواهند بود.

انواع مختلف هوش مصنوعی چیست؟

هوش مصنوعی چگونه کار می‌کند؟

به زبان ساده، سیستم‌های هوش مصنوعی با ادغام الگوریتم‌های پردازشی هوشمند و تکراری کار می‌کنند. این ترکیب به هوش مصنوعی اجازه می‌دهد تا از الگوها و ویژگی‌های موجود در داده‌های تجزیه و تحلیل‌شده بیاموزد.

هر بار که یک سیستم هوش مصنوعی یک دور پردازش داده را انجام می‌دهد، عملکرد خود را آزمایش و اندازه‌گیری می‌کند و از نتایج برای توسعه تخصص اضافی استفاده می‌کند.

راه‌های پیاده سازی هوش مصنوعی چگونه است؟

بیایید با روش‌هایی که نشان می‌دهد چگونه می‌توانیم هوش مصنوعی را پیاده سازی کنیم آشنا شویم.

یادگیری ماشینی

این یادگیری ماشینی است که به هوش مصنوعی توانایی یادگیری را می‌دهد. این کار با استفاده از الگوریتم‌ها برای کشف الگوها و ایجاد بینش از داده‌هایی که در معرض آنها قرار می‌گیرند انجام می‌شود.

یادگیری عمیق

یادگیری عمیق، که زیرمجموعه‌ای از یادگیری ماشینی است، به هوش مصنوعی توانایی تقلید از شبکه عصبی مغز انسان را می‌دهد. می‌تواند الگوها، نویزها و منابع سردرگمی در داده‌ها را معنا کند.

مهارت‌های شناختی برنامه‌نویسی هوش مصنوعی چیست؟

هوش مصنوعی بر سه مهارت شناختی یادگیری، استدلال و اصلاح خود تاکید دارد، مهارت‌هایی که مغز انسان تا حدی از آن برخوردار است. ما این موارد را در زمینه هوش مصنوعی اینگونه تعریف می‌‌کنیم:

  • یادگیری (Learning): کسب اطلاعات و قوانین مورد نیاز برای استفاده از آن اطلاعات.
  • استدلال (Reasoning): استفاده از قواعد اطلاعاتی برای رسیدن به نتایج قطعی یا تقریبی.
  • خود اصلاحی (Self-Correction): فرآیند تنظیم مداوم الگوریتم‌های هوش مصنوعی و اطمینان از ارائه دقیق‌ترین نتایج ممکن.

اهداف هوش مصنوعی از نظر محققان چیست؟

محققان و برنامه‌نویسان اهداف هوش مصنوعی را به موارد زیر گسترش داده‌اند:

  • استدلال منطقی (Logical Reasoning): برنامه‌های هوش مصنوعی رایانه‌ها را قادر می‌سازند تا وظایف پیچیده‌ای را انجام دهند. در 10 فوریه 1996، کامپیوتر Deep Blue شرکت IBM در یک بازی شطرنج در برابر قهرمان سابق جهان، گری کاسپاروف، پیروز شد.
  • نمایندگی دانش (Knowledge Representation): Smalltalk یک زبان برنامه نویسی انعکاسی شی گرا، تایپ پویا و بازتابی است که برای زیربنای دنیای جدید محاسبات ایجاد شده است که نمونه آن «همزیستی انسان و کامپیوتر» است.
  • برنامه‌ریزی و ناوبری (Planning and Navigation): فرآیند فعال کردن رایانه برای رسیدن از نقطه A به نقطه B هست. نمونه بارز آن تویوتا پریوس خودران Google است.
  • پردازش زبان طبیعی (Natural Language Processing): رایانه‌هایی را راه‌اندازی کنید که بتوانند زبان را بفهمند و پردازش کنند.
  • ادراک (Perception): از رایانه برای تعامل با جهان از طریق بینایی، شنوایی، لمس و بویایی استفاده کنید.
  • هوش اضطراری (Emergent Intelligence): هوشی که به صراحت برنامه‌ریزی نشده است، اما از بقیه ویژگی‌های خاص هوش مصنوعی کشف می‌شود. چشم‌انداز این هدف این است که ماشین‌ها هوش هیجانی و استدلال اخلاقی را از خود نشان دهند.

اهداف هوش مصنوعی از نظر محققان چیست؟

برخی از وظایفی که توسط دستگاه‌های مجهز به هوش مصنوعی انجام می‌شود چیست:

  • تشخیص گفتار
  • تشخیص اشیا
  • مسائل را حل کنید و از داده‌های داده‌شده درس بگیرید
  • روشی را برای آزمایش‌های آینده برنامه‌ریزی کنید

مزایا و معایب هوش مصنوعی چیست؟

هوش مصنوعی مانند هر مفهوم یا نوآوری دیگری، مزایا و معایب خود را دارد. در اینجا به برخی مزایا و معایب AI اشاره می‌کنیم.

مزایای Artificial Intelligence

از ویژگی‌ها و قابلیت‌های AI عبارتند از:

  • خطای انسانی را کاهش می‌دهد
  • هرگز نمی‌خوابد، بنابراین ۲۴ ساعت روز و ۷ روز هفته در دسترس است
  • هرگز خسته نمی‌شود، بنابراین به راحتی کارهای تکراری را انجام می‌دهد
  • سریع است

معایب و مشکلات AI

معایب یا مشکلات عمده هوش مصنوعی چیست؟

  • اجرای آن هزینه‌بر است
  • نمی‌تواند خلاقیت انسان را تکرار کند
  • قطعا جایگزین برخی مشاغل خواهد شد و منجر به بیکاری می‌شود
  • مردم می‌توانند بیش از حد به آن متکی شوند

کاربرد های هوش مصنوعی در حوزه‌های مختلف

هوش مصنوعی کاربردهای گسترده‌ای در صنایع و حوزه های مختلف دارد. در اینجا برخی از کاربردهای قابل توجه هوش مصنوعی را با هم می‌بینیم:

پردازش زبان طبیعی (NLP)

هوش مصنوعی در NLP برای تجزیه و تحلیل و درک زبان انسان استفاده می‌شود. این برنامه به برنامه‌هایی مانند تشخیص گفتار، ترجمه ماشینی، آنالیز احساسات و دستیارهای مجازی مانند سیری و الکسا قدرت می‌دهد.

بیشتر بخوانید: بهترین سایت هوش مصنوعی معماری کدام است؟

آنالیز تصویر و ویدئو

تکنیک‌های هوش مصنوعی، از جمله دید کامپیوتری، امکان تجزیه و تحلیل و تفسیر تصاویر و فیلم‌ها را فراهم می‌کند. این قابلیت در تشخیص چهره، تشخیص و ردیابی اشیا، تعدیل محتوا، تصویربرداری پزشکی و وسایل نقلیه خودران کاربرد دارد.

نقش هوش مصنوعی در رباتیک و اتوماسیون

هوش مصنوعی نقش مهمی در رباتیک و سیستم‌های اتوماسیون دارد. ربات‌های مجهز به الگوریتم‌های هوش مصنوعی می‌توانند وظایف پیچیده‌ای را در زمینه‌های تولید، مراقبت‌های بهداشتی، تدارکات و اکتشاف انجام دهند. آنها می‌توانند با محیط‌های در حال تغییر سازگار شوند، از تجربه یاد بگیرند و با انسان‌ها همکاری کنند.

سیستم‌های توصیه‌کننده

سیستم‌های توصیه مبتنی بر هوش مصنوعی، در تجارت الکترونیک، پلتفرم‌های جریان و رسانه‌های اجتماعی برای شخصی‌سازی تجربیات کاربر استفاده می‌شوند. آنها ترجیحات، رفتار و داده‌های تاریخی کاربر را تجزیه و تحلیل می‌کنند تا محصولات، فیلم‌ها، موسیقی یا محتوای مرتبط را پیشنهاد دهند.

کاربرد هوش مصنوعی در خدمات مالی

هوش مصنوعی به طور گسترده در صنعت مالی برای کشف تقلب، تجارت الگوریتمی، امتیازدهی اعتباری و ارزیابی ریسک استفاده می‌شود. مدل‌های یادگیری ماشینی می‌توانند مقادیر زیادی از داده‌های مالی را برای شناسایی الگوها و پیش‌بینی، تجزیه و تحلیل کنند.

مراقبت‌های بهداشتی

کاربردهای هوش مصنوعی در مراقبت های بهداشتی شامل تشخیص بیماری، تجزیه و تحلیل تصویربرداری پزشکی، کشف دارو، پزشک شخصی و نظارت بر بیمار است. هوش مصنوعی می‌تواند به شناسایی الگوها در داده‌های پزشکی کمک کند و بینش‌هایی را برای تشخیص و درمان بهتر ارائه دهد.

دستیارهای مجازی و چت‌بات‌ها

دستیاران مجازی و چت بات‌های مجهز به هوش مصنوعی با کاربران تعامل می‌کنند، پرسش‌های آنها را درک می‌کنند و اطلاعات مربوطه را ارائه می‌دهند یا وظایفی را انجام می‌دهند. آنها در پشتیبانی مشتری، بازیابی اطلاعات و کمک‌های شخصی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کاربرد هوش مصنوعی در بازی

الگوریتم‌های هوش مصنوعی در بازی برای ایجاد شخصیت‌های مجازی واقعی، رفتار حریف و تصمیم‌گیری هوشمندانه استفاده می‌شوند. همچنین از هوش مصنوعی برای بهینه‌سازی گرافیک بازی، شبیه‌سازی فیزیکی و تست بازی استفاده می‌شود.

خانه‌های هوشمند و اینترنت اشیا

هوش مصنوعی، توسعه سیستم‌های خانه هوشمند را امکان‌پذیر می‌کند که می‌تواند وظایف را خودکار کند، دستگاه‌ها را کنترل کند و از اولویت‌های کاربر بیاموزد. هوش مصنوعی می‌تواند عملکرد و کارایی دستگاه‌ها و شبکه‌های اینترنت اشیا (IoT) را افزایش دهد.

امنیت سایبری

هوش مصنوعی با تجزیه و تحلیل ترافیک شبکه، شناسایی ناهنجاری‌ها و پیش‌بینی حملات احتمالی، به شناسایی و پیشگیری از تهدیدات سایبری کمک می‌کند. همچنین می‌تواند امنیت سیستم‌ها و داده‌ها را از طریق مکانیسم‌های پیشرفته تشخیص تهدید و پاسخ افزایش دهد.

کاربرد های هوش مصنوعی در حوزه های مختلف

اینها تنها چند نمونه از نحوه کاربرد هوش مصنوعی در زمینه های مختلف است. پتانسیل هوش مصنوعی بسیار زیاد است و با پیشرفت فناوری، کاربردهای آن همچنان در حال گسترش است.

جدول معرفی انواع وب سایت های هوش مصنوعی

هوش مصنوعی (AI) به بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی روزمره ما تبدیل شده است و صنایع مختلف را متحول کرده و تجربیات کاربران را افزایش می‌دهد. حالا که می‌دانیم هوش مصنوعی چیست بیایید چند نمونه قابل توجه از برنامه ها و وب سایت های کاربردی هوش مصنوعی را بشناسیم.

در این بخش، جدولی از ۲۲ وب‌سایت پیشگام هوش مصنوعی را گردآوری کرده‌ایم که هر کدام برای بالا بردن کارایی، متحول کردن نحوه برخورد ما با وظایف و بهبود کیفیت کارهای روزمره طراحی شده‌اند.

کار و تجارت دستیاران بهره‌وری و هوش مصنوعی هنر، موسیقی و گرافیک سایت‌های سرگرم‌کننده هوش مصنوعی
ChatGPT Landbot MidJourney Replika
10Web MightyGPT DALL-E Talk To Books
Krisp Rewind Craiyon Supermeme.ai
Brandmark Glasp Soundful FakeYou
Beautiful.ai Rytr AI. Image Enlarger Semantris
Pfpmaker Thing Translator

بهترین وب سایت های هوش مصنوعی برای کار و تجارت چیست؟

در این بخش، بهترین وب‌سایت‌های هوش مصنوعی که برای ساده‌سازی کار و انجام وظایف تجاری عالی عمل می‌کنند را معرفی می‌کنیم.

۱) وب سایت هوش مصنوعی ChatGPT

هوش مصنوعی ChatGPT یک مدل زبان پیشرفته است که توسط OpenAI توسعه یافته است و قادر به ایجاد پاسخ‌های انسان‌مانند و درگیر شدن در مکالمات زبان طبیعی است. از تکنیک های یادگیری عمیق برای درک و تولید متن منسجم استفاده می‌کند و آن را برای پشتیبانی مشتری، ربات‌های چت و دستیاران مجازی مفید می‌کند.

با استفاده از ChatGPT، پیام‌ها را برای چت بات تایپ می‌کنید، و این ربات از یک موتور هوش مصنوعی برای ایجاد یک پاسخ هوشمند با استفاده از مدل‌های پردازش زبان طبیعی استفاده می‌کند.

با این حال، چیزی که آن را به یکی از بهترین‌ها تبدیل می‌کند، توانایی باورنکردنی آن در تولید سریع خلاصه‌هایی با محتوای طبیعی و آسان برای درک موضوعات پیچیده بر اساس یک پرامپت ساده است.

وب سایت هوش مصنوعی ChatGPT چیست

۲) وب‌سایت هوش مصنوعی 10Web

با این ابزار می‌توانید وب سایت خود را با کیفیت بالا با استفاده از هوش مصنوعی طراحی و بسازید.

10Web یک پلتفرم همه کاره مبتنی بر هوش مصنوعی است که چندین ابزار هوش مصنوعی مانند سازنده وب سایت هوش مصنوعی، تولیدکننده نام تجاری هوش مصنوعی و موارد دیگر را برای کمک به شما در جنبه‌های مختلف ساخت و مدیریت یک وب سایت تجاری موثر ارائه می‌دهد.

10Web AI Builder به شما کمک می‌کند تا یک وب سایت وردپرس را از ابتدا تا ۱۰ برابر سریع‌تر از حالت عادی ایجاد کنید. این کار را با استفاده از هوش مصنوعی برای تولید خودکار طرح‌ها و محتوا، از جمله متن و تصاویر، بر اساس کسب و کار و برند شما انجام می‌دهد.

هوش مصنوعی 10Web دقیقا چیست و چگونه از آن استفاده کنید مقاله ما را در سایت از دست ندهید.

وب‌سایت هوش مصنوعی 10Web چیست

۳) سایت هوش مصنوعی Krisp چیست؟

برنامه کریسپ یکی از سایت های برتر هوش مصنوعی حذف نویز صدا است. Krisp.io از فناوری هوش مصنوعی برای حذف تماس‌های نویز پس‌زمینه در زمان واقعی استفاده می‌کند تا آنها را حرفه‌ای‌تر کند و حواس‌پرتی‌ها را به حداقل برساند.

این هوش مصنوعی همچنین کیفیت و بهره‌وری صدا را در طول جلسات بهبود می‌بخشد. Krisp ضمن حذف صداهایی مانند پژواک، صدای پس‌زمینه و سایر نویزها، گفتار را بدون تاخیر یا زمان پردازش حذف می‌کند.

برای اینکه ببینید هوش مصنوعی Krisp چگونه کار می‌کند مقاله ما را در سایت مطالعه نمایید.

سایت هوش مصنوعی Krisp چیست؟

۴) وب سایت هوش مصنوعی Brandmark

Brandmark وب سایت هوش مصنوعی طراحی لوگو است که کمک می‌کند هویت برند را بر اساس کلمات کلیدی ایجاد کنید.

Brandmark.io ادعا می‌کند که پیشرفته‌ترین سازنده لوگوی هوش مصنوعی در بازار است و ظاهرا درست به نظر می‌رسد. در واقع، این ابزار می‌تواند به شما کمک کند تا یک هویت کامل برند، از جمله دارایی‌هایی مانند طرح‌های کارت ویزیت، گرافیک رسانه‌های اجتماعی، نمادهای برنامه، سربرگ‌ها و موارد دیگر را ایجاد کنید.

چیزی که برندمارک را از دیگر پلتفرم‌های طراحی لوگو متمایز می‌کند، ابزارهای مختلف طراحی هوش مصنوعی آن است که به شما کمک می‌کند به جای اینکه فقط بر اساس تعداد محدودی از طرح‌های از پیش ساخته شده جلو بروید، لوگوهای منحصربه‌فرد و از نظر عینی خوبی ایجاد کنید.

نحوه استفاده از هوش مصنوعی Brandmark را در مقاله‌ای دیگر بخوانید.

وب سایت هوش مصنوعی Brandmark چیست

۵) وب سایت Beautiful.ai

Beautiful.ai ارائه‌ها را بر اساس پرامپت‌های متنی ایجاد کنید. این هوش مصنوعی یک نرم‌افزار سازنده پرزنتیشن هوش مصنوعی برای مشاغل و حرفه‌ای‌ها است. مجموعه‌ای از ابزارها را با یک ربات طراحی هوش مصنوعی به نام DesignBot ترکیب می‌کند تا اسلایدهای مدرن، جذاب و حرفه‌ای را سریع و ساده ایجاد کند.

می‌توانید به Designbot یک پرامپت متنی بدهید که نوع ارائه مورد نیازتان را توصیف می‌کند. سپس به طور خودکار یک دسته از اسلایدها را با استفاده از الگوهای هوشمند Beautiful.ai با اطلاعات، نمودارها، طرح‌ها و گرافیک‌های از پیش جمع‌شده تولید می‌کند.

مقاله ما را برای آموزش کامل هوش مصنوعی Beautiful.ai چیست و نحوه طراحی ارائه با آن بخوانید.

وب سایت هوش مصنوعی Beautiful ai چیست

۶) سایت هوش مصنوعی Pfpmaker

با سایت Pfpmaker عکس پروفایل حرفه‌ای بسازید. هر حرفه‌ای می‌داند تاثیر اولیه چقدر مهم است و معمولا تصویر پروفایل شما اولین چیزی است که مشتریان بالقوه یا شرکای تجاری آنلاین می‌بینند. Pfpmaker یک ابزار رایگان مفید است که به شما امکان می‌دهد با استفاده از هوش مصنوعی، تصاویر پروفایل حرفه‌ای ایجاد کنید.

برای نحوه ساخت عکس پروفایل با هوش مصنوعی Pfpmaker به مقاله ما در سایت مراجعه کنید.

سایت هوش مصنوعی Pfpmaker چیست

بهترین سایت های هوش مصنوعی برای بهره‌وری و کمک‌های شخصی

اکنون، بیایید بهترین وب سایت های هوش مصنوعی را که می‌توانند در افزایش بهره‌وری شما و ارائه کمک‌های شخصی مفید باشند، بررسی کنیم.

۱) وب سایت هوش مصنوعی Landbot چیست؟

Landbot.io پلتفرمی را برای کسب‌وکارها ارائه می‌دهد تا ربات‌های چت خود را بدون کد بسازند. اکنون، آنها در حال توسعه هوش مصنوعی Landbot هستند که امکان ادغام هوش مصنوعی در سیستم چت بات خود را برای تبدیل متن به ربات هوشمندتر و واقعی‌تر فراهم می‌کند.

برای ساخت chatbot بدون کدنویسی با هوش مصنوعی Landbot این مقاله را در سایت نگاهی بیندازید.

وب سایت هوش مصنوعی Landbot چیست؟

۲) هوش مصنوعی MightyGPT

MightyGPT یک ابزار شخص ثالث است که به شما امکان می‌دهد ربات چت پیشگامانه را در واتس‌اپ خود ادغام کنید، بنابراین همیشه در دسترس است و پس از نصب، به عنوان یک مخاطب دیگر در WhatsApp شما اضافه می‌شود.

برای تعامل با آن، می‌توانید یک پیام متنی برای آن ارسال کنید، درست مثل اینکه در حال چت کردن با یک مخاطب هستید. علاوه‌بر این، برخی از بیزینس‌ها ممکن است MightyGPT را با کتابخانه داخلی پاسخ‌های پیشنهادی برای نمایندگان و در دسترس بودن بر اساس تقاضا برای تعامل با مشتریان، برای خدمات مشتری مفید بدانند.

برای تولید محتوای باکیفیت برای سایت یا شبکه‌های اجتماعی خود با هوش مصنوعی MightyGPT از این مقاله غافل نشوید.

هوش مصنوعی MightyGPT چیست

۳) وب سایت هوش مصنوعی Rewind

Rewind.ai خود را «موتور جستجوی زندگی شما» می‌نامد. ایده پشت Rewind این است که حافظه افراد را با جستجو کردن همه چیزهایی که دیده‌اند، گفته‌اند یا شنیده‌اند، تقویت کند.

Rewind با ضبط هر چیزی که روی رایانه شما اتفاق می‌افتد کار می‌کند. می‌توانید از ابزار جستجوی دسکتاپ برای جستجوی هر چیزی استفاده کنید، خواه این یک جلسه Zoom باشد، بازدید از وب‌سایت یا یک ویدیوی YouTube.

برای ضبط هر کاری در صفحه نمایشتان باید بلد باشید هوش مصنوعی Rewind را راه‌اندازی کنید.

وب سایت هوش مصنوعی Rewind چیست

۴) سایت هوش مصنوعی Glasp چیست؟

وب منبع فوق‌العاده‌ای است، اما مقدار اطلاعات و زمانی که صرف آن می‌کنیم می‌تواند ما را غرق در اطلاعات کند. Glasp ابزاری است که با استفاده از هوش مصنوعی برای ایجاد خلاصه‌ای از اطلاعات مهم، به شما کمک می‌کند تا تجربیات آنلاین شما را ارزشمندتر و معنادارتر کند.

Glasp.co را می‌توان به عنوان افزونه مرورگر در کروم یا سافاری نصب کرد. سپس کاربران می‌توانند متن، ویدیو، اسناد PDF، کتاب‌های الکترونیکی Kindle و سایر محتوای آنلاین را برجسته یا حاشیه‌نویسی کنند. سپس تمام این اطلاعات را در داشبورد Glasp شما جمع‌آوری می‌کند و خلاصه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی ایجاد می‌کند.

سایت هوش مصنوعی Glasp چیست؟

۵) وب سایت هوش مصنوعی Rytr

هوش مصنوعی Rytr.me ابزار تولید انواع محتوای کپی رایتینگ و نوشتاری است.

Rytr یک دستیار نوشتاری مجهز به هوش مصنوعی برای همه چیز است، از صفحات فرود گرفته تا پست‌های اینستاگرام، ایمیل‌های توضیحات محصول و تقریباً هر چیز دیگری. از زبان هوش مصنوعی برای تولید محتوای منحصر به فرد و اصلی تقریباً برای هر زمینه‌ای استفاده می‌کند و می‌تواند توسط کپی رایترها، دانشگاهیان، بازاریابان و غیره استفاده شود.

Rytr می‌تواند انواع مختلفی از یک محتوا را با سبک‌ها و لحن‌های مختلف تولید کند تا بتوانید بهترین را انتخاب نمایید.

وب سایت هوش مصنوعی Rytr چیست

۶) هوش مصنوعی مترجم Thing Translator

سایت Thing Translator، آبجکت‌ها را شناسایی می‌کند، سپس به زبان‌های دیگر ترجمه می‌نماید.

Thing Translator یک پروژه آزمایشی هوش مصنوعی است که از APIهای یادگیری ماشینی گوگل برای تشخیص اشیاء در یک تصویر و ارائه ترجمه‌های فوری استفاده می‌کند.

باید از سوژه مدنظرتان یک عکس بگیرید، سپس می‌توانید زبانی را که می‌خواهید انتخاب کنید، و Thing Translator از Google’s Language API استفاده می‌کند تا متن و ترجمه صوتی شی را در اختیار شما قرار دهد.

هوش مصنوعی مترجم Thing Translator جیست

بهترین سایت های هوش مصنوعی برای خلاقیت و سرگرمی چیست؟

هوش مصنوعی همچنین می‌تواند ابزاری شگفت‌انگیز برای رها کردن خلاقیت درونی شما و ایجاد محتوای خارق‌العاده بدون نیاز به یادگیری یک مهارت از ابتدا باشد.

۱) وب سایت هوش مصنوعی MidJourney

MidJourney یک وب سایت تولید تصویر و انواع محتوای کپی رایتینگ و نوشتاری هوش مصنوعی است که راه‌های جدیدی را برای افراد برای بیان تخیل خود ارائه می‌دهد.

MidJourney AI یکی از بهترین ابزارهای تبدیل متن به تصویر با استفاده از پرامپت ها است. برای استفاده از آن باید به سرور MidJourney Discord بپیوندید. می‌توانید پرامپت‌های هوش مصنوعی MidJourney را مانند چت کردن با یک انسان دیگر ارسال کنید.

برای ایجاد تصاویر هنری جذاب تنها با یک متن مقاله هوش مصنوعی Midjourney را بخوانید.

وب سایت هوش مصنوعی MidJourney چیست

۲) سایت هوش مصنوعی DALL-E

سایت DALL-E ربات چت هوش مصنوعی OpenAi است که یک ابزار تبدیل متن به تصویر است و به طور گسترده به‌عنوان یکی از بهترین‌ها برای حوزه هنر هوش مصنوعی در نظر گرفته می‌شود.

برای امتحان DALL-E، می‌توانید با استفاده از زبان طبیعی، شرح مفصلی از هنری که می‌خواهید ایجاد کنید، از جمله محتوا، سبک، اشیاء خاص، و غیره را ارائه دهید. در عرض چند ثانیه چندین تصویر ایجاد می‌کند تا بتوانید بهترین را انتخاب نمایید.

برای اینکه ببینید هوش مصنوعی DALL-E چیست و چگونه با آن کار کنید مقاله ما را در سایت مشاهده کنید.

سایت هوش مصنوعی DALL-E چیست

۳) وب سایت هوش مصنوعی Craiyon

Craiyon، نیز یک تولیدکننده متن به تصویر آنلاین است. این نسخه ساده‌تر از برادر بزرگش DALL-E است، اما بازی با آن بسیار سرگرم‌کننده است. یک تغییر جالب در Craiyon این است که می‌توانید بلافاصله با استفاده از تصویر تولید شده توسط هوش مصنوعی، تی‌شرت خود را بسازید و آن را برای حمایت از پروژه خریداری کنید.

مانند بسیاری دیگر از تولیدکنندگان هنر AI متن به تصویر، شما فقط یک پرامپت توصیفی می‌نویسید و موتور سعی می‌کند یک تصویر تولید کند. حدود یک دقیقه طول می‌کشد و ۹ تصویر را برای شما ارائه می‌دهد.

با هوش مصنوعی Craiyon به راحتی تصاویر عالی برای پروژه‌ها، ارائه‌ها یا پست‌های رسانه‌های اجتماعی خود بسازید.

وب سایت هوش مصنوعی Craiyon چیست

۴) سایت هوش مصنوعی Soundful چیست؟

این موضوع که به دلیل محدودیت‌های مجوز نمی‌توانید از موسیقی مناسبی که برای محتوای ویدیوی خود پیدا کرده‌اید استفاده کنید واقعا آزاردهنده است. اما Soundful به حل این مشکل برای تولیدکنندگان، سازندگان و برندها کمک می‌کند و به شما اجازه می‌دهد موسیقی بدون حق امتیاز با استفاده از هوش مصنوعی تولید کنید.

ابزار ساندفول با کمک به شما در محدود کردن نوع محتوای صوتی که می‌خواهید ایجاد کنید کار می‌کند. ابتدا، با مشخص کردن کاری که انجام می‌دهید (اینفلوئنسر، خواننده/ترانه‌سرا، بازاریابی، و غیره) و سپس با اجازه دادن به شما برای انتخاب قالب‌هایی برای تولید آهنگ‌های جدید بدون حق امتیاز (لوفی، ساز و غیره).

با هوش مصنوعی Soundful در عرض چند دقیقه بدون تجربه و مهارت، یک موسیقی حرفه‌ای بسازید.

سایت هوش مصنوعی Soundful چیست؟

۵) وبسایت هوش مصنوعی AI. Image Enlarger

پیش از این، افزایش مقیاس تصاویر بدون از دست دادن رزولوشن و کیفیت آن تقریبا غیرممکن بود. با این حال، با استفاده از قدرت هوش مصنوعی AI. Image Enlarger می‌توانید تصاویر را بزرگ کرده و بهبود بخشید تا از هر گونه پیکسل یا کاهش کیفیت بصری خلاص شوید.

ابزار بسیار ساده است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک تصویر را در وب سایت آپلود کنید و تنظیمات تصویر نهایی را انتخاب کنید. از ارتقاء تصاویر با کیفیت عکس تا ۸۰۰٪ و همچنین ارتقاء 16K پیکسل برای آثار هنری انیمه پشتیبانی می‌کند.

می‌خواهید بدانید هوش مصنوعی Image Enlarger چگونه کار می‌کند؟ پس این مقاله را در سایت بخوانید.

وبسایت هوش مصنوعی AI Image Enlarger چیست

بهترین سایت های هوش مصنوعی برای سرگرمی کدامند؟

هوش مصنوعی فقط یک فناوری جدی برای کار و بهره‌وری نیست. در اینجا برخی از وب‌سایت‌های سرگرم‌کننده هوش مصنوعی وجود دارند که می‌توانند جالب و کار راه بنداز باشند.

۱) سایت هوش مصنوعی Replika

Replika ابزاری را برای ایجاد همراه آنلاین خود با هوش مصنوعی فراهم می‌کند. برای بسیاری، این امر می‌تواند یک راه سرگرم‌کننده برای گذراندن زمان و آزمایش با هوش مصنوعی باشد. با این حال، همچنین برای کمک به کنار آمدن با تنهایی، حل مسائل شخصی یا ارضای اشتیاق برای تعامل انسانی طراحی شده است.

Replika به شما امکان می‌دهد یک آواتار از همراه ایده‌آل خود بسازید و برخی از ویژگی‌های شخصیتی، علایق و غیره را به او بدهید. بسته به ترجیحات خود، می‌توانید روابط مختلفی مانند یک دوست، یک شریک یا یک مربی داشته باشید.

سپس می‌توانید هر زمان که بخواهید از طریق تماس ویدیویی، چت، تجربیات AR، و غیره با آن تعامل داشته باشید.

می‌خواهید بدانید چگونه یک دوست AI با هوش مصنوعی رپلیکا بسازید این مقاله را از دست ندهید.

سایت هوش مصنوعی Replika چیست

۲) وب سایت هوش مصنوعی Talk To Books

با هوش مصنوعی Talk To Books، از طریق یک ربات مکالمه، کتاب‌ها را کاوش کنید.

اگر بتوانید مستقیما با کتاب‌هایتان «صحبت کنید» و در زمان واقعی پاسخ دریافت کنید، چه حسی دارید؟ این پروژه آزمایشی توسط گوگل با استناد به بخش هایی از ۱۰۰۰۰ کتاب موجود در فهرست آن است که به سوالات شما با پاسخ‌های محاوره‌ای پاسخ می‌دهد.

می‌توانید از Talk To Books مانند هر چت بات دیگری استفاده کنید. از آن سوالی بپرسید «معنای زندگی چیست؟» و با پاسخ‌هایی از کتاب‌های موجود در کتابخانه‌اش پاسخ می‌دهد. پاسخ‌ها همراه با نقل‌قول‌های مناسب به خود کتاب‌ها می‌باشد.

وب سایت هوش مصنوعی Talk To Books چیست

۳) سایت هوش مصنوعی Supermeme

بسیاری از ما در حال حاضر روزانه از میم‌ها استفاده می‌کنیم. حتی برندها و شرکت‌ها شروع به استفاده از آنها در وبلاگ یا محتوای داخلی خود کرده‌اند تا آن را جذاب‌تر کنند. Supermeme تولید میم‌ها را بدون نیاز به ساخت با استفاده از ویرایشگر تصویر آسان و سریع می‌کند.

Supermeme.ai اساسا یک ابزار هوش مصنوعی متن به میم است. می‌توانید هر فکری را که دارید تایپ کنید و هوش مصنوعی به طور خودکار تمام الگوهای میم مناسب را از کتابخانه خود انتخاب می‌کند و متن اصلی شما را در قالب میم مناسب تغییر می‌دهد.

هوش مصنوعی Super Meme چیست و چگونه با آن از هر متنی به هر زبانی میم بسازیم را در مقاله ما ببینید.

سایت هوش مصنوعی Supermeme چیست

۴) FakeYou  سایت هوش مصنوعی

FakeYou یک ابزار متن به گفتار/ویدئوی دیپ جعلی است که بر محتوای تولید شده توسط جامعه متکی است. آنها همچنین در حال کار بر روی چندین ابزار دیگر برای ایجاد یک اکوسیستم کامل برای کاربران هستند تا محتوای دیپ‌فیک خود را بسازند.

با استفاده از ابزار تبدیل متن به گفتار، می‌توانید هر متنی را تایپ نمایید و صدایی را که می‌خواهید تولید کنید برگزینید. ابزار ویدئویی جعلی عمیق به شما این امکان را می‌دهد که یک کلیپ ویدیویی کوتاه را از کتابخانه انتخاب کنید و سپس فایل صوتی خود را برای همگام‌سازی لب زدن با ویدیو آپلود کنید.

با هوش مصنوعی FakeYou ویدیو بسازید و مزایا و معایب این ابزار جذاب را ببینید.

FakeYou سایت هوش مصنوعی چیست

۵) وبسایت هوش مصنوعی Semantris

Semantris یکی دیگر از آزمایشات تحقیقاتی هوش مصنوعی گوگل در قالب بازی‌های تداعی کلمات است. Semantris با کلمات «معناشناسی» و «تتریس» بازی می‌کند، و در بازی ویدیویی کلاسیک یک تغییر واژه‌ای ایجاد می‌کند.

برای آشنایی با نحوه بازی با هوش مصنوعی Semantris این مقاله را در سایت مرور کنید.

وبسایت هوش مصنوعی Semantris چیست

سخن پایانی

در طول چند سال گذشته، AI در حال تغییر شکل و ساده‌سازی وظایف روزانه ما بوده و در عین حال تجربیات ما را افزایش داده و بهره‌وری را در زندگی شخصی و حرفه‌ای ما افزایش داده است. در این مقاله به آموزش هوش مصنوعی چیست به زبانی ساده، کاربردهای AI در حوزه‌های مختلف و معرفی وب‌سایت‌های مهم و جذاب Artificial Intelligence پرداختیم.

هوش مصنوعی مورد علاقه شما کدام است؟

پیام بگذارید